کد خبر ۴۰۰۲۷ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۶
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه خبر داد

برگزاري نخستين دوره مسابقات بين‌المللي طلاب

رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: مسابقات بين‌المللي طلاب براي نخستين بار در رشته‌هاي قرائت و حفظ با مشاركت حوزه‌هاي علميه برگزار مي‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی صبح امروز در دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: هزار و 920 مسابقه در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها در سال برگزار می‌کنیم که 800 نفر در مسابقات کشوری در 11 رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ حفظ و قرائت قرآن مهم‌ترین رشته است و در مرحله پایانی دو نفر یک نفر حفظ و یک نفر قاری در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت سال 96 خبر داد و افزود: مسابقات بین‌المللی طلاب برای نخستین بار در رشته‌های قرائت و حفظ با مشارکت حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی دانش‌آموزان دختر و پسر و روشندل امسال برگزار می‌‌شود و 400 نفر مهمان خارجی به این مسابقات دعوت شده است.

محمدی با بیان اینکه تاکنون 74 کشور در مسابقات بین‌المللی ثبت‌نام کردند گفت: برپایی نمایشگاه محصولات قرآنی، برگزاری همایش‌های پژوهش‌های قرآنی با عنوان قرآن و فرهنگ انقلاب و تجلیل از بانوان قرآنی از فعالیت‌های دیگر است.

وی تصریح کرد: 400 مقاله داخلی و خارجی در قالب 300 مقاله داخلی و 100 مقاله خارجی به دبیرخانه همایش رسیده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com