کد خبر ۴۰۰۴۷ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۵
نایب رئيس مجمع نمايندگان حوزه علميه قم:

طلاب درباره مسائل دينی با احدی معامله نمی كنند/بی‌تفاوتی در برابر تذکرات علما معنا ندارد

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر نایب رئيس مجمع نمايندگان حوزه علميه قم با بیان اینکه اجازه ندهیم به اسم هنر احکام اسلام ر ا به سخره بگیرند گفت: هنرمندان هرگز اجازه نمي‌دهند در يارگيري سياسي با آنها ابزاري برخورد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر با اشاره به سخنان استاندار خراسان جنوبی در نشست صمیمی با هنرمندان اظهار کرد: در روزهای پایانی سال شاهد سخنان نسنجیده و دور از عرف دیپلماتیک از سوی استاندار خراسانی جنوبی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: سخنانی که مطرح شده در شأن یک مسؤول نظام اسلامی نیست اگر کسی از ابتدا تا انتهای این سخن را مطالعه کند متوجه می‌شود که این سخنان  غیرکارشناسانه و شاید رنگ و بو گرفته از برخی از سلایق افراطی است که گرایش به اختلال در افکار عمومی جامعه دارد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با اشاره به اجتماع طلاب و فضلا در واکنش به این سخنان گفت: اجتماع طلاب و فضلا و مردم خراسان جنوبی ثابت کرد مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و مسؤولان خدمت‌گزاران مردم هستند. هرگز پسندیده نیست دولتی که دم از اعتدال و مردم‌محوری می‌زند با سکوت و رسیدگی نکردن به این پرونده پس از تذکرات نماینده ولی فقیه در آن استان، امام جامعه و اساتید و فضلا و بزرگان استان خراسان جنوبی و مدیران حوزه‌های علمیه این چنین بی‌تفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب و فضلا به حکم امام خمینی(ره) که فرمودند در صحنه باشید و نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیفتد در برابر تفکرسازی و جریان‌سازی مخالف اهداف شهدا، امام خمینی(ره) و فونداسیدن اصلی انقلاب می‌ایستند و در زمینه مسائل دینی با احدی معامله نمی‌کنند.

رضوی‌مهر عنوان کرد: تدبیر حقیقی و کلید مشکل‌گشا این بود که پیش از تحصن چاره‌اندیشی می‌شد ولی تعجب است چرا اقدامی صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه چند مورد مخالفت‌های صریح استاندار خراسان جنوبی با خواسته علما، مدیران حوزه‌ها و طلاب مبرهن بوده و مصالح استان را در نظر نگرفته است ابراز کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر در زمینه عزل و برکناری استاندار خراسان جنوبی که خواسته مردم است اقدام شود و بیش از این دولتمردان سبب خوراک‌سازی برای بیگانگان و تشویش اذهان عمومی نشوند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید حرمت امامزاده را متولی حفظ کند استاندار نظام جمهوری اسلامی و مسؤول در دولت اسلامی باید رنگ و بو و مرام از مالک اشتر علی بن ابیطالب(ع) همراه خود داشته باشد.

وی عنوان کرد: هنرمندان متعصب بسیار هستند که با بصیرت و هوشیاری خود را مستمسک امیال سیاسی افراد معلوم الحال قرار نمی‌دهند.

رضوی‌مهر با بیان اینکه هنر معبر انتقال ارزش‌ها و اذهان جامعه است گفت: اگر هنر نبود فرهنگ دفاع مقدس در ابرهای تیره و تار پنهان می‌ماند و این  هنر بود که به صحنه آمد و دفاع مقدس را لحظه به لحظه در اذهان نسل جدید گزارش کرد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام و علما با هنر و هنرمند مخالف نبوده و امروز دست هنرمندانی که سبک زندگی اسلامی را به تصویر می‌کشند و به ارزش‌های والای انسانی اهمیت می‌دهند به گرمی می‌فشارد، موضوع این است که اجازه ندهیم به اسم هنر احکام اسلام ر ا به سخره بگیرند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم یادآور شد: هنرمندان هرگز اجازه نمی‌دهند در یارگیری سیاسی با آنها ابزاری برخورد شود.

وی تصریح کرد: ممکن است سایر استان‌ها و طلاب به دفاع و حمایت از طلاب خراسان جنوبی و ارزش‌های انقلاب از خود واکنش نشان دهند و مسؤولان امر باید مجاهدانه و انقلابی به وظیفه خود در برابر مطالبات عمومی مردم عمل کنند.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com