کد خبر ۴۰۰۸۸ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۸
جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم:

فعالیت‌های سازمان اوقاف در راستای مطالبات رهبری است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: سازمان اوقاف متولی وجهه سخت‌افزاری مطالبه رهبری است و باید فعالیت‌های گوناگون با محوریت مساجد و حرم‌های مطهر امامزادگان را رونق بخشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حمیدرضا اسدی جوزانی دوشنبه شب در همایش هیئت امناء، ائمه جماعات، مسئولان فرهنگی و خادمان بقاع متبرکه قم که با موضوع طرح «آرامش بهاری» در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: امنیت مولد یا امنیت الهی دو برکت برای بشریت به ارمغان می‌آورد یعنی آسایش و آرامش؛ خداوند متعال امنیت بندگانش را تامین می‌کند تا در دنیا و آخرت آسایش و آرامش داشته باشند.

وی افزود: امنیت در نظام جمهوری اسلامی بر بستر فرهنگ شکل می‌گیرد؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند نظام سلطه به فرهنگ اسلامی هجوم آورده‌اند به همین دلیل نیازمند تشکیل قرارگاه فرهنگی با محوریت مساجد هستیم زیرا جنگی اساسی شکل گرفته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه حضور مردم نقش موثری در آبادانی و رونق مساجد دارد گفت: رهبری می‌فرمایند باید به گونه‌ای عمل کنیم که مدارس به مساجد متصل باشند.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی وجهه سخت‌افزاری این مطالبه رهبری است و باید فعالیت‌های گوناگون با محوریت مساجد و حرم‌های مطهر امامزادگان را رونق بخشد.

اسدی جوزانی با اشاره به فضای مجازی به عنوان تیغ دو لبه تهدید و فرصت برای جامعه اسلامی عنوان کرد: در واقع می‌توان فضای مجازی را مناره‌ای توصیف کرد که امکان انتشار صوت لا اله الا الله از آن وجود دارد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم افزود: در استان قم حدود هزار مسجد وجود دارد که 750 باب از آنها فعال هستند، امسال با رویکرد فرهنگ فرهنگی بر اساس منویات رهبری، حرکتی فرهنگی را شروع کردیم و آسیب‌شناسی مربوط به 400 باب از مساجد قم را طی هفته‌های مختلف و با همکاری بسیج انجام دادیم تا بتوانیم محتوای مورد نیاز برای اهالی آن مساجد را با هماهنگی ائمه جماعات فراهم کنیم، این طرح سبب شده آرامش و آسایش اهالی آن مناطق بیشتر شود.

وی با بیان اینکه نقش اداره کل اوقاف و امور خیریه در این بین بسیار مهم است گفت: فضای مجازی بعد نرم‌افزاری آموزش در دنیای امروز است و می‌توان در بستر وقف، از این ابزار به خوبی استفاده کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com