کد خبر ۴۰۰۹۰ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱
مدیرکل اوقاف استان قم:

توجه سازمان اوقاف به بقاع متبرکه به تبعیت از سیره رهبری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: سازمان اوقاف به تبعیت از رهبر معظم انقلاب، توجه به فعالیت‌های فرهنگی با محوریت بقاع متبرکه را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم دوشنبه شب در همایش هیئت امناء، ائمه جماعات، مسئولان فرهنگی و خادمان بقاع متبرکه قم که با موضوع طرح «آرامش بهاری» در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: خداوند را شاکریم که بار دیگر توفیق برگزاری طرح آرامش بهاری را به همه مدیران و دست اندرکاران اوقاف قم عطا نمود.

وی افزود: با عنایات الهی طی نوروز 96 طرح آرامش بهاری بهتر از گذشته با همت عالی خادمان و اعضای هیئت امناء بقاع متبرکه و همه مسئولان فرهنگی اوقاف اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارادت ایشان به همه امامزادگان عنوان کرد: معظم له در هر سفر استانی، به بقعه متبرکه تعدادی از امامزادگان واجب‌التعظیم مشرف می‌شوند و مرقد مطهر آنها را زیارت می‌کنند.

وی ادامه داد: رهبری در طول سال بدون اطلاع قبلی به بقاع متبرکه مختلف سر می‌زنند و به زیارت قبور مطهر فرزندان ائمه اطهار(ع) می‌پردازند.

حسینی مقدم خاطرنشان کرد: ایشان در بیان هم به زیبایی، مجموعه سازمان اوقاف به ویژه نماینده خود در این سازمان را متوجه بقاع متبرکه فرموده‌اند؛ بر همین اساس طی چند سال اخیر در سراسر کشور شاهد افزایش فعالیت‌های مذهبی و معرفتی با محوریت امامزادگان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اقدامات جامع و هدفمند سازمان اوقاف در حوزه‌های فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه عنوان کرد: برای تحقق امر رهبر معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به حرم‌های مطهر امامزادگان در جلسه اخیری که مدیران سازمان اوقاف با ایشان داشتند، در سال آینده فعالیت‌های گسترده عمرانی، فرهنگی و مدیریتی در بقاع متبرکه متحول خواهد شد و وظایف سنگینی از سوی ریاست سازمان اوقاف به قم و سایر استان‌ها واگذار شده است.

وی افزود: در سایه عنایات الهی و توجهات امام عصر(عج) خود را آماده کرده‌ایم تا با مشارکت مردم، این تحول و تغییر را با جدیت شروع کنیم.

حسینی مقدم با بیان اینکه دو ماه برنامه‌ریزی و جلسات کارشناسی مختلف، پشتوانه طرح آرامش بهاری نوروز 96 بوده است گفت: طی این مدت تاکنون 20 جلسه در استان قم برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: مبلغان و روحانیون در کارگروه‌های تخصصی همچون فضای مجازی و رفع آسیب‌های کمرشکن فرهنگی و اجتماعی فعالیت خود را شروع کرده‌اند همچنین کارگروه کودک نیز امسال به مسئله فضای مجازی توجه ویژه‌ای خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری گامی برای ترویج ارزش‌های دینی در سطح جامعه است عنوان کرد: در نوروز آینده 94 مبلغ اعزامی در کنار روحانیون مستقر در بقاع متبرکه به فعالیت می‌پردازند و با مشارکت هیئت امناء و خادمان حرم‌های مطهر امامزادگان، جهاد مقدس فرهنگی را در ایام عید به نمایش خواهند گذاشت.

حسینی مقدم از فعالیت 23 خیمه معرفت در بقاع متبرکه و در جوار مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) طی نوروز 96 خبر داد و گفت: امیدواریم مجموعه این اقدامات در راستای تبدیل هر چه بیشتر بقاع متبرکه به قطب‌ها فرهنگی تاثیرگذار باشند.ش

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com