کد خبر ۴۰۱۵۸ انتشار : ۳ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۱
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار سردار اشتری:

گلوگاه‌های قاچاق کشور بسته شود/ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی وظیفه شرعی است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع معظم تقلید در دیدار سردار اشتری فرمانده ناجا به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با قاچاق اشاره کرد و گفت: باید جلوی گلوگاه‌های قاچاق به کشور گرفته شده و این گلوگاه‌ها به روی قاچاقچیان بسته شود ، ا زمانی که مسئله قاچاق حل نشود، بخشی از مشکلات اقتصادی پابرجا خواهد ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار سردار حسین اشتری با اشاره به اینکه امنیت نعمت بسیار مهمی است که بخش مهمی از این امنیت ثمره تلاش‌های نیروی انتظامی است، گفت: مردم قدر دان این نعمت هستند و امیدواریم که همچنان این امنیت حفظ شود.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با قاچاق اشاره کرد و گفت: باید جلوی گلوگاه‌های قاچاق به کشور گرفته شده و این گلوگاه‌ها به روی قاچاقچیان بسته شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بخش مهمی از اقتصاد کشور وابسته به حل مشکل قاچاق است، تصریح کرد: تا زمانی که مسئله قاچاق حل نشود، بخشی از مشکلات اقتصادی پابرجا خواهد ماند.

وی به وضعیت فضای مجازی و فواید و مضرات این فضا اشاره کرد و افزود: این فضا دارای نقاط مثبتی است از جمله اینکه درس و کارهای حوزه در بستر فضای مجازی آسان شده و کلاس‌های درس با قوت بهتری برگزار می‌شود، در حالی که فضای مجازی زیان‌هایی دارد که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه باید مضرات فضای مجازی به حداقل برسد، افزود: دو شب پیش که رئیس جمهور برای تبریک عید تماس گرفته بود، در خصوص فضای مجازی توصیه‌هایی داشتم چرا که اقدامات صورت گرفته در این زمینه کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه در خصوص حل مشکلات فضای مجازی جلساتی با دستگاه‌های مختلف برگزار شده است، بیان کرد: فضای مجازی موجب متلاشی شدن بنیان خانواده‌ها شده است و امیدواریم که روزی برسد که معضلات فضای مجازی در کشور حل شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه فرهنگ ترافیک باید در جامعه ارتقاء داده شود، افزود: مردم باید اهتمام بیشتری به قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند و می‌توان بخش اعظمی از مردم را با فرهنگ سازی نسبت به رعایت قوانین و مقررات تشویق کرد

وی با اشاره به کاهش میزان وقوع تصادفات با وجود افزایش دو میلیون دستگاه خودرو گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی وظیفه شرعی بوده و تخطی از این قوانین گناه است و مردم باید این احساس را داشته باشند که رعایت قوانین عمل به وظیفه شرعی است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com