کد خبر ۴۰۱۸۰ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۴۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

اتمام حجت محیط زیست قم با واحدهای سنگ‌کوبی‌/ قم نیازی به احصاء سرب ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه در استان نیازی به احصای سرب نیست گفت: در استان قم بیش از نیاز کل کشور سرب استحصال می‌شود و این به سلامت و تولید نسل مردم لطمه می‌زند که با ابلاغ دستورات رهبری مبنی بر افزایش جمعیت نیز در تعارض جدی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید رحمان دانیالی از صدور چهار حکم قطعی در مورد یک کارگاه بازیافت باطری‌های فرسوده گفت و اظهار داشت: یک واحد کوچک بازیافت باطری‌های فرسوده که منع‌های قانونی عدیده‌ای شامل حالش بوده است و چهار رأی قطعی دادگاه هم علیه آن صادر شده، همچنان در حال فعالیت است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اعلام صدور احکام مختلفی از جمله تعزیرات حکومتی، دیوان عدالت اداری وغیره در مورد این کارگاه تاکید کرد: الان اداره کل صنعت، معدن و تجارت باید با آن برخورد کند اما متأسفانه این کار صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به نامه‌ای که به استاندار قم و مجمع نمایندگان استان نوشته‌ و در آن به خوبی توضیح داده‌ شده که در استان قم نیازی به احصاء سرب نیست، افزود: در استان قم بیش از نیاز کل کشور سرب استحصال می‌شود و این به سلامت و تولید نسل مردم لطمه می‌زند که با ابلاغ دستورات رهبری مبنی بر افزایش جمعیت نیز در تعارض جدی است.

دانیالی از موضوع برخورد با سنگ‌کوبی‌ها نیز خبر داد و تصریح کرد: طبق استانداردهای زیست‌محیطی، سنگ‌کوبی‌ها جزو صنایع آلاینده هستند و علاوه بر برخورد با برخی از آنها، با مابقی اتمام‌حجت شده است که باید از محدوده شهری خارج شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: طبق مصوبه استان در هفته پایانی سال 95، تمامی سنگ‌کوبی‌ها باید به خارج از محدوده شهر منتقل شوند. به‌ویژه آنهایی که در جاده اراک جنب بیمارستان امام رضا (ع) هستند حتماً در سال جدید باید به خارج از محدوده بروند.

وی با بیان برخورد و نظارت بر کارخانجات گچ که اغلب به بیرون از محدوده شهر انتقال‌ یافته‌اند خاطرنشان کرد: در مورد سنگ‌کوبی‌ها، متولی انجام این کار سازمان صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی استانداری است که باید در این زمینه اقدام لازم را صورت دهند و شورای اسلامی شهر نیز باید بر این موضوع اهتمام جدی داشته باشد.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com