کد خبر ۴۰۱۸۱ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۵۳
شهردار قم خبر داد :

افتتاح فاز نخست مترو قم در سال 1396/تبدیل زباله به انرژی الکتریکی در کلانشهر قم

سقائیان‌نژاد شهردار قم با اشاره به پروژه مترو قم، گفت: هزینه‌های فاینانس مترو سبب افزایش بودجه سال 96 تا مبلغ 4 هزار میلیارد تومان می‌شود، احیای اجرای خط دوم آن در دستور کار بوده و 15 واگن نیز امسال وارد شهر می‌شود، بنابراین امیدواریم فاز نخست مترو امسال راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید مرتضی سقائیان‌نژاد  با اشاره به اینکه بخش عمده بدهی‌های شهرداری قم تهاتر و تسویه شده است، اظهار داشت: شهرداری قم براساس نقشه راه حرکت می‌کند، و برنامه قم 1400 را نیز به‌منظور تحقق مدیریت شهری دقیق و یکپارچه به تصویب شورای اسلامی شهر رسانده است.

وی بابیان اینکه پروژه‌های ناتمام عمرانی تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود، افزود: 14 پروژه کلان نیمه‌تمام در این مدت به بهره‌برداری رسیده است، همچنین بیش از 300 هکتار به فضای سبز قم افزوده‌شده است تا قم را به استانداردهای زیست‌محیطی برساند.

شهردار قم با تأکید براینکه بیش از 500 میلیارد تومان در پروژه عمرانی در شهر قم سرمایه‌گذاری شده است، عنوان کرد: کلنگ‌زنی بیش از هشت مجموعه فرهنگی و تفریحی و 20 زمین روباز ورزشی ازجمله این پروژه‌ها به‌شمار می‌رود.

شهردار کلانشهر قم با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای تسویه بدهی‌های شهرداری قم اظهار داشت: شهرداری حدود 1600 میلیارد تومان بدهی‌ داشته که با همراهی و همکاری علما، نمایندگان‌ مجلس و رئیس مجلس، حدود 890 میلیارد تومان از این بدهی با زمین‌ها و املاک شهرداری تهاتر شده است.

وی بابیان اینکه بدهی‌های دولت به شهرداری، از دیگر مشکلات شهرداری به‌شمار می‌رفت، افزود: با تلاش بزرگان قم در اسفندماه سال گذشته موفق شدیم بدهی دولت را در قالب اوراق خزانه دوساله و با سود 10 درصد، تصویب کنیم که این اوراق در پایان دو سال نقد می‌شود، در این صورت عمده بدهی‌های شهرداری تسویه می‌شود.

شهردار قم با تأکید براینکه شهرداری قم به‌صورت برنامه‌محور حرکت می‌کند، تصریح کرد: سال 96 نخستین سال اجرای برنامه پنج‌ساله شهرداری است که با نظر علما و مراجع تدوین و تصویب‌شده است، همچنین در این برنامه نقاط قوت و ضعف به‌درستی دیده‌شده تا هیچ خللی در روند اجرایی آن به وجود نیاید.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری، ادامه داد: بیش از 90 درصد پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در سال 95 به اتمام رسیده و باقی آن‌ها نیز در سال جدید به اتمام می‌رسد، همچنین در نظر داریم تا بیش از 300 هکتار فضای سبز به‌صورت سالیانه به قم اضافه شود، تبدیل زباله به انرژی الکتریکی نیز در دستور کار قرار دارد.

سقائیان‌نژاد ماندگاری زائر در شهر قم را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: ماندگاری زائر در قم کمتر از پنج ساعت است، که باید افزایش یابد، این مهم در دستور کار است، همچنین با افزایش 68 درصدی بودجه سال96 نسبت به سال گذشته، احداث سه هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز قطعی شده است.

وی با اشاره به پروژه آکواریوم شهری قم، افزود: این پروژه که در خاورمیانه نمونه به شمار می‌رود، تونلی به طول 168 متر دارد که به‌صورت مشارکتی اجرایی می‌شود، همچنین پروژه باغ پرندگان نیز با محیطی جذاب و مطلوب در مجاورت بلوار شهید آوینی، اجرایی می‌شود.

شهردار قم با اشاره به پروژه مترو قم، گفت: هزینه‌های فاینانس مترو سبب افزایش بودجه سال 96 تا مبلغ 4 هزار میلیارد تومان می‌شود، احیای اجرای خط دوم آن در دستور کار بوده و 15 واگن نیز امسال وارد شهر می‌شود، بنابراین امیدواریم فاز نخست مترو امسال راه‌اندازی شود.

وی مجموعه‌های فرهنگی، تفریحی و زمین‌های روباز ورزشی را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: امسال پنج میلیارد تومان برای ساماندهی مساجد، پنج میلیارد تومان برای تقویت کانون‌های فرهنگی و بیش از 300 هزار تن آسفالت برای رفع مشکلات معابر در نظر گرفته‌شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com