کد خبر ۴۰۲۲۴ انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰

طرح آرامش بهاری منحصر به ایام نوروز نشود/ لزوم همکاری شورا و شهرداری با اوقاف برای ایجاد امکانات بیشتر در بقاع متبرکه

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: لازم است طرح آرامش بهاری در همه مناسبت‌های فرهنگی با محوریت بقاع متبرکه اجرایی شود و منحصر به ایام نوروز نباشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری نوروز 96 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر با اشاره به اجرای این طرح در سطح بقاع متبرکه اظهار کرد: اقدام سازمان اوقاف و ادارات کل آن در استان‌ها، در برگزاری طرح آرامش بهاری، تاثیرگذاری بالایی از نظر فرهنگی و معنوی دارد.

وی افزود: مردم ایران از کودکی با بقاع متبرکه و امامزادگان محل سکونت خود و دیگر مناطق کشور آشنایی دارند و این اماکن را پناهگاه خود می‌دانند بنابراین استفاده از ظرفیت بقعه‌های متبرکه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، ایده‌ای مناسب از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه طرح آرامش بهاری هر سال نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری دارد گفت: با اجرای این طرح، مسافران نوروزی علاوه بر زیارت مرقد مطهر امامزادگان و استفاده از ظرفیت اسکان بقاع متبرکه، از نظر معنوی هم بهره‌های فراوانی می‌برند.

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده اداره کل اوقاف قم با همکاری شورای شهر و شهرداری، بتواند امکانات بیشتری را برای زائران بقاع متبرکه فراهم کند.

آتش‌زر با تاکید بر اینکه طرح آرامش بهاری نباید منحصر به عید نوروز باشد گفت: مردم ایران در همه مناسبت‌ها به حرم‌های مطهر امامزادگان مشرف می‌شوند و باید در همه ایام سال، از اینگونه طرح‌ها و نیز امکانات مربوط به اسکان در بقاع متبرکه استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری بسیار گسترده و دارای ابعاد مختلفی است و اداره کل اوقاف قم توانسته است طی چند سال اخیر، عملکرد مثبتی در این زمینه داشته باشد اما می‌توان بر گستردگی آن افزود و به واسطه آن، جریانی فرهنگی در حوزه وقف به وجود آورد.

وی ادامه داد: واقفان خیراندیش باید به اینگونه اقدامات فرهنگی هم توجه داشته باشند و امکانات لازم را برای زائران بقاع متبرکه فراهم سازند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com