کد خبر ۴۰۲۳۱ انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵
معاون جمعیت هلال احمر قم:

98810 مسافر نوروزی در قم از خدمات طرح ایمنی و سلامت بهره مند شدند

محمد مصباحی مقدم معاون جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: 98 هزار و 810 مسافر در قم از خدمات هفدهمین طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 25 اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ششم فروردین ماه جاری بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد مصباحی مقدم با اشاره به این که این طرح تا 15 فروردین ماه ادامه دارد افزود: از این تعداد 97 هزار و 470 مسافر نوروزی از پست های ثابت و یک هزار و 340 تن از پست های سیار خدمات دریافت کردند.
وی ادامه داد: 20 پست ثابت و هشت پست سیار در طرح نوروزی ایمنی و سلامت در استان قم فعالیت می کند.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر قم با اشاره به فعالیت داوطلبان حوزه جوانان گفت: یک هزار و 28 داوطلب در این طرح خدمات ارائه می کنند که از این تعداد 128 تن را خواهران داوطلب تشکیل می دهند.
وی افزود: در این طرح ایستگاه های سلامت نیز برای اندازه گیری تست فشار و قند خون راه اندازی شده است که به بیش از یک هزار و 315 تن به این ایستگاه ها مراجعه کرده اند.
مصباحی مقدم ادامه داد: با همکاری ستاد اقامه نماز استان قم و نهادهای فرهنگی، خیمه های نماز در مکان های مختلف عمومی برپا شده است.
وی خاطرنشان کرد: فضای دوستدار کودک نیز برای سرگرم سازی کودکان فراهم شده است که بیش از یک هزار و 135 کودک توانسته اند از ین مکان ها استفاده کنند.
وی به کمپین «نه به تصادف جاده ای» اشاره کرد و گفت: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی این کمپین راه اندازی شده است که در آن اعضای جوانان جمعیت هلال احمر مستقر در پست‌ های ایمنی و سلامت، مسافران را به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دعوت می کنند که تا کنون یک هزار و 539 تن عضو این کمپین شده اند.
وی بیان داشت: در کنار این کمپین طرح «بهرفت» با عنوان بهبود رفتارهای ترافیکی با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی نیز اجرایی شده است.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر قم از اجرای طرح سحاب خبر داد و گفت: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی همزمان طرح سحاب نیز برگزار می شود که در آن جوانان هلال احمر با دوچرخه به صورت سیار در پارک ها و معابر پر آمد و شد مسافران نوروزی حضور پیدا کرده و ضمن توزیع بسته های فرهنگی به ارائه خدمات کمک های اولیه و مورد نیاز مسافران می پردازند.
وی خاطرنشان کرد: 32 هزار و 895 نقشه، 29 هزار و 217 بروشور و سایر محصولات به تعداد 18 هزار و 525 مورد در بین مسافران نوروزی در قم توزیع شده است، ضمن این که مسابقات فرهنگی و برنامه ها توسط کانون های دانشجویی، دانش آموزی و جوانان ارائه شده است.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com