کد خبر ۴۰۲۴۲ انتشار : ۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۷
آیت الله مکارم شیرازی:

وجود تعطیلات بسیار معضلی برای حوزه و کشور است/ ارباب فکر، چاره اندیشی کنند

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به نامگذاری سال 96 به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال وجود تعطیلات بسیار را معضلی برای کشور و حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: ارباب فکر باید مطالعه و کار کرده و برای مسأله تعطیلات چاره اندیشی کنند، باید برای حوزه ها هم فکر اساسی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبرگرامی اسلام گفت: حضرت فرمودند تقوا پیشه کرده و از کارهای کوچک نیک صرف نظر نکنید و آن ها را حقیر نشمارید ولو این که لیوان آبی به دست تشنه ای بدهید.

وی افزود: همین کارهای نیک کوچک می تواند آثار بزرگی داشته باشد، همچنین این کارهای کوچک سبب می شود تا انسان کارهای بزرگ را فراموش نکند، این کارهای کوچک می تواند سبب محبت و صمیمت بین افراد جامعه شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تعطیلات بسیار در حوزه و کشور اظهار داشت: سه و ماه و نیم تعطیلات پنجشنبه و جمعه است، در تابستان هم دو ماه اضافه می شود، ماه رمضان و محرم و صفر تعطیلاتی دارد؛ تعطیلات اعیاد و وفات ها هم بیش از یک ماه می شود؛ بنابراین حدود هشت ماه در سال تعطیل است که دو سوم سال می شود.

وی ادامه داد: اخیرا رسم شده که وسط سال تحصیلی طلاب را به اردوی زیارتی می برند که کاری اضافه است چون درس ها نباید تعطیل شود، شاید اگر دقیق حساب شود 3 یا 4 ماه بیشتر برای درس باقی نماند؛ حالا می خواهیم از حوزه ای که این حجم تعطیلات را دارد شیخ طوسی ها و شیخ انصاری ها بیرون بیایند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در کشور هم تعطیلات  بسیاری وجود دارد، ابراز داشت: گفته می شود که تعطیلات 5 روز است اما اگر انسان این روزها هر جا مراجعه کند می بیند که کارها تق و لق است، از 15 روز قبل از عید هم می گویند شب عید است و بعد 13 روز تعطیلات تازه می خواهند سرکار بیایند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 96 به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، عنوان کرد: آیا مسأله تولید با این حجم از تعطیلات و میزان کار درست می شود؟ آیا با این وضعیت اشتغال درست می شود؟ کشورهایی که پیشرفته هستند هرگز چنین تعطیلاتی ندارند.

این مرجع تقلید وجود تعطیلات بسیار را معضلی برای کشور و حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: ارباب فکر باید مطالعه و کار کرده و برای مسأله تعطیلات چاره اندیشی کنند، باید برای حوزه ها هم فکر اساسی شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com