کد خبر ۴۰۲۵۰ انتشار : ۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱

توصيه هاي پليس راهور قم به شهرونداني که قصد مسافرت دارند

رانندگان گرامي بايستي حتماً قبل از شروع سفر، نسبت به رفع معايب معاينه فني خودرو ي خود اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پايگاه خبري پليس،  اميدواريم هموطنان عزيز با رعايت قوانين و مقررات، نوروزي بي حادثه را پشت سر بگذارند.

رانندگان وسايل نقليه در مواجهه با کودکان دقت داشته باشند، ممکن است يک کودک بفهمد که چه زماني براي عبور از عرض خيابان امن و مطمئن است، اما تغيير ناگهاني شرايط ترافيکي باعث حواس پرتي او مي شود.

تکامل حس شنوايي کودکان نسبت به بزرگسالان محدود است، آن ها در مورد تشخيص جهت صداهاي ترافيک دچار اشتباه مي شوند.

کودکان به سهولت نمي توانند دريابند که چه چيز براي تامين ايمني آن ها مهم است و ياد نگرفته اند هنگام عبور از خيابان به هر دو طرف نگاه کنند و نمي دانند واکنش آن ها هنگام مواجهه با خطر بايد چگونه باشد.

هنگامي که کودکان از عرض خيابان دوطرفه عبور مي کنند، سرعت زياد وسيله نقليه در يک جهت خيابان توجه کودک را نسبت به جهت ديگر خيابان کم رنگ مي کند.

کوچک بودن اندام کودکان باعث مي شود که وقتي از ميان خودروهاي پارک شده وارد خيابان مي شوند، ديد کافي از سطح سواره رو نداشته باشند و همچنين زماني هم که درحال عبور از عرض خيابان هستند و اتومبيل به سمت آن ها مي آيد به چه چيزهايي توجه کنند که ممکن است حواس آن ها را پرت کند،بازيگوشي و مسابقه دادن کودکان باعث مي شود به خطرات وسايل نقليه توجهي نکنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com