کد خبر ۴۰۲۵۴ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۶
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم:

تنوع غرفه‌های طرح آرامش بهاری در قم مثال‌زدنی است

معصومه ظهیر مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم گفت: غرفه‌های خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری در قم دارای تنوع خوبی هستند و نیازهای فرهنگی و معرفتی اقشار و گروه‌های سنی مختلف را برآورده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری نوروز 96 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، معصومه ظهیری با اشاره به اجرای این طرح در سطح بقاع متبرکه قم اظهار کرد: اوقاف قم طی سال‌های اخیر توانسته است عملکرد مثبتی در زمینه اجرای این طرح فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: امامزادگان واجب‌التعظیم فراوانی در قم مدفون هستند و بقاع متبرکه آنها ظرفیت مناسبی برای انجام امور فرهنگی هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به خیمه‌های برپا شده در آستان مقدس امامزادگان خاطرنشان کرد: غرفه‌های خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری در قم دارای تنوع خوبی هستند و نیازهای فرهنگی و معرفتی اقشار و گروه‌های سنی مختلف را برآورده می‌کنند.

وی ادامه داد: حضور مبلغان روحانی در این غرفه‌ها و برپایی نمازهای جماعت صبح، ظهر و مغرب در بقاع متبرکه طی ایام نوروز، بر تاثیرگذاری این طرح افزوده است.

ظهیری با بیان اینکه شاهد استقبال گسترده زائران نوروزی از خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری در قم هستیم عنوان کرد: امیدواریم این طرح منحصر به ایام نوروز نبوده و با تصمیم مدیران سازمان اوقاف، در دیگر مناسبت‌های مذهبی و ملی هم اجرایی شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم بیان کرد: ماه‌های شعبان و رمضان از جمله مناسبت‌هایی هستند که می‌توان با محوریت بقاع متبرکه، چنین برنامه‌هایی را در آنها اجرایی کرد حتی در طول هفته، روزهای پنجشنبه و جمعه را به این مسئله اختصاص داد.

وی با اشاره به مطالبه رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی گفت: تمام فرمایشات رهبر معظم انقلاب نوعی فرمان برای مسئولان نظام اسلامی هستند و طرح آرامش بهاری، یکی از برنامه‌هایی است که در راستای لبیک به خواسته ایشان طراحی و اجرایی شده است.

ظهیری خواستار تداوم طرح آرامش بهاری در دیگر ایام سال شد و تصریح کرد: لازم است با استفاده از شیوه‌های نو و برنامه‌های متنوع، بر جذابیت و مخاطب‌پذیری بیشتر خیمه‌های معرفت افزود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم با تاکید بر ضرورت دانش‌افزایی مبلغان روحانی حاضر در طرح آرامش بهاری طی دوره‌های مختلف آموزشی گفت: آشنایی با مسائل و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی روز، یکی از ملزومات تبلیغ دین محسوب می‌شود و مبلغان باید به این موارد آگاهی یابند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com