کد خبر ۴۰۲۵۸ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۶
شهردار قم خبر داد:

کلنگ احداث ۱۰ مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی به‌زودی در قم زده می‌شود

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم گفت: شهر قم یکی از فرهنگی‌ترین شهرهای کشور است که کمبودهای زیادی هم در این زمینه دارد که در سال جاری به‌زودی کلنگ احداث ۱۰ مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی بر زمین زده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به وجود بدهی‌های سنگین در شهرداری قم اظهار داشت: مشکلات بدهی شهرداری در سال‌های گذشته حجم زیادی از انرژی مدیریت شهری را به خود اختصاص داده بود و شهر به‌نوعی از این بدهی‌ها هر روز بیشتر متضرر می‌شد که خوشبختانه با همکاری مجموعه مدیران استان این مشکل تا حدودی حل‌شده و 890 میلیارد تومان به‌صورت تهاتر و 700 میلیارد تومان طلبکاری از دولت کمک‌حال این بدهی‌ها شده است.

وی بابیان اینکه مشکلات مالی سبب آن نشده که چرخه عمرانی شهر متوقف شود، افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در شهر وجود داشت که مجموعه مدیریت شهری تصمیم بر اتمام آن‌ها پیش از شروع پروژه‌ای جدید گرفت و در این راستا پروژه‌های خوبی مانند پروژه مقداد، پل میثم، روگذر تقاطع غیر همسطح 15 خرداد، روگذر تقاطع شهدای مدافع حرم و غیره به بهره‌برداری رسید.

شهردار قم به عقب‌ماندگی شهر در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای کاهش این عقب‌ماندگی‌ها در قم شده است و در بودجه سال 96 شهرداری نیز با افزایش 65 درصدی گام مؤثری برای رسیدن به جایگاه ام القرایی قم برداشته‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه عمده پروژه‌های نیمه‌تمام شهر تا خردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید، ابراز کرد: زیرگذر پروژه شهدای مدافع حرم، اتمام پروژه تقاطع 15 خرداد، فاز دوم بلوار آیت‌الله بروجردی، اتمام بلوار شهید کبیری و غیره از جمله پروژه‌هایی است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

سقائیان نژاد ادامه داد: شهر قم یکی از فرهنگی‌ترین شهرهای کشور است که کمبودهای زیادی هم در این زمینه دارد که در سال جاری به‌زودی کلنگ 10 مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی بر زمین زده خواهد شد و اقدامات خوبی هم در سازمان فرهنگی شهرداری در امسال انجام خواهد پذیرفت.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com