کد خبر ۴۰۲۸۶ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
مهاجری به نفع میثاقیان؛

پدیده 1- صبا 0؛ صبای قم همچنان مدعی سقوط

تیم فوتبال صبای قم در ادامه مسابقات لیگ برتر در سال 1396 در دیداری حساس از مسابقات هفته بیست و ششم در تقابل با تیم فوتبال پدیده مشهد با نتیجه یک بر صفر مسابقه را واگذار کرد تا یکی از گزینه های محتمل سقوط باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، پدیده مشهد از ابتدای دور برگشت تا هفته بیست و یکم با سه مساوی و سه باخت شرایط بحرانی‌ای پشت سر گذاشته بود و جزو گزینه‌های سقوط محسوب می‌شد اما این تیم از سه دیدار پایانی سال 95 با نمایش خوب خود 9 امتیاز گرفت و اوضاع بهتری پیدا کرد که امروز هم توانست آن را تداوم ببخشد و با وجود اینکه در تمام نیمه دوم زیر فشار حملات صبایی‌ها بود در نهایت با گل دقیقه 44 حسین مهربان به برتری یک بر صفر رسید.

هفته بیست و پنجم لیگ برتر استادیوم: ثامن الائمه مشهد/ تماشاگر: 1500 نفر داور: محمدحسین زاهدی‌فر/ کمک‌ها: محمد عطایی، محمدجواد مداح و علی بای / ناظر: محمد پیروزرام

پدیده مشهد مجتبی روشنگر، محمدحسین مرادمند، آرزداد هارویان، مرتضی منصوری، محمدرضا ناصحی، اکبر ایمانی، میلاد کمندانی، حسین مهربان(73- یونس شاکری)، معین عباسیان، محسن یوسفی(86- علی احمدی) و حسین زامهران(58- محمد علی‌مردانی) سرمربی: محمدرضا مهاجری

صبای قم محسن فروزان، حنیف عمران‌زاده، میرهانی هاشمی، امید نظامی‌پور، حمیدرضا دیوسالار، مهران امیری، سیدمهدی حسینی(77- احمد حسن‌زاده)، کیوان امرایی، میثم مجیدی(59- امید جهانبخشی)، مهرداد بایرامی(89- محمد بائوج‌رضایی) و رضا عنایتی سرمربی: صمد مرفاوی

شرح گل

پدیده 1 - صبای قم صفر(دقیقه 44: حسین مهربان): توپ ارسالی از میانه زمین را مهربان به سختی و با اشتباه نظامی‌پور مدافع صبا مهار کرد تا این مهاجم پدیده با ضربه بغل پای راست دروازه صبا را باز کند.

اخطار

میثم مجیدی(46)، امید نظامی‌پور(57) و امید جهانبخش(83) از صبا

 

بهترین بازیکن

حسین مهربان علاوه بر تک گلی که به ثمر رساند بارها موقعیت به وجود آورد و بارها دروازه صبا را به ویژه در نیمه اول تهدید کرد تا پدیده به برد مهمی برسد.

 

لحظات حساس

دقیقه 12: ضربه آزاد کمندانی از سمت چپ زمین به راحتی در اختیار فروزان قرار گرفت. دقیقه 13: ارسال عباسیان و ضربه سر هارویان را فروزان جمع کرد. دقیقه 14: مهربان در محوطه جریمه صبا صاحب توپ شد که پس از سر توپ به میرهانی هاشمی شوت‌زنی کرد ولی فروزان راه توپ را بست و آن را در آغوش گرفت. دقیقه 18: شوت پشت محوطه بایرامی مقابل دروازه پدیده پله شد اما روشنگر در دو مرحله توپ را در آغوش گرفت. دقیقه 26: حرکت مهربان از جناح چپ و پاس در عرض او را عباسیان نتوانست استفاده کند تا یکی از بهترین موقعیت‌های پدیده از دست برود. دقیقه 34: ضربه آزاد معین عباسیان با اختلاف زیادی از بالای دروازه صبا به بیرون رفت. دقیقه 39: ضربه سر مرادمند در محوطه 6 قدم با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه صبا راهی اوت شد. دقیقه 49: ارسال نظامی‌پور از جناح راست را منصوری به طور ناقص دفع کرد که این توپ را عنایتی به امرایی رساند اما تعلل او موجب شد مدافع پدیده از راه برسد و این موقعیت را به کرنر تبدیل کند. دقیقه 55: مهربان با فرار تند و تیز وارد محوطه جریمه شد و بعد از دریبل دو مدافع صبا و در حالی که می‌توانست پاس بدهد، شوت‌زنی کرد تا فروزان توپ را جمع کند. دقیقه 56: با وجود اینکه 4 بازیکن پدیده مقابل دو مدافع صبا بودند، زامهران از پشت محوطه جریمه شوت زد که توپ او از بالای دروازه راهی اوت شد. دقیقه 67: شوت امرایی از روی خط محوطه جریمه به گوشه پایین دروازه پدیده رفت که روشنگر درازکش توپ را جمع کرد. دقیقه 76: کنترل عالی توپ عنایتی و پاس به عقب او را امرایی با ضربه کم‌دقت بغل پا و در شرایط خوب گلزنی به بیرون زد. دقیقه 80: ضربه آزاد راه دور حسن‌زاده پس از برخورد به دیوار دفاعی بازیکنان پدیده به روشنگر رسید. دقیقه 88: شوت حسن‌زاده به شکل خطرناکی از کنار دروازه پدیده عبور کرد. دقیقه 4+90: شاکری در موقعیت تک به تک می‌توانست گل دوم پدیده را بزند که فروزان با واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد.

 

اتفاق ویژه

پدیده که در ابتدای دور برگشت جزو گزینه‌های سقوط بود با نمایش فوق‌العاده امروز هم مثل سه بازی قبل پیروز شد تا کاملا از منطقه خطر فاصله بگیرد. صبا هم بعد از هفت هفته نباختن، شکست خورد.

 

در حاشیه

* قاسم دهنوی تنها محروم صبا در این مسابقه است و علیرضا رمضانی به دلیل مصدومیت قمی‌ها را همراهی نمی‌کند. * تماشای این بازی رایگان نیست ولی باشگاه پدیده برای تمام هواداران‌اش بلیط تهیه کرده است. * رضا عنایتی پس از هشت هفته نیمکت نشینی به ترکیب صبا بازگشته است. * به دلیل سوت‌های پیاپی داور برای تیم پدیده، بازیکنان صبا اعتراض زیادی به او داشتند. * تعداد معدودی از تماشاگران صبا برای حمایت از تیم‌شان به مشهد رفته‌اند. * رایگان اعلام شدن تماشای این مسابقه برای مشهدی‌ها نیز موجب نشده هوادار زیادی به ورزشگاه ثامن بیاید. *زامهران، میثم مجیدی، احمد حسن زاده بعد از پایان بازی در تست دوپینگ شرکت کردند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com