کد خبر ۴۰۴۲۳ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد

لزوم اهتمام بخش‌های مختلف علمی نسبت به معرفی شهید صدر

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: معرفی شهید سید صدر باید مورد توجه بخش‌های مختلف علمی قرار گیرد چرا که طلاب با الگوبرداری از این شخصیت می‌توانند به دریچه‌های جدیدی در حوزه فقه برسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام مجید تلخابی یکشنبه شب در همایش اندیشه سیاسی شهید سید محمدباقر صدر که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های رفتاری شهید سید محمدباقر صدر اظهار کرد: این شخصیت یکی از افرادی بود که پیام انقلاب اسلامی را درک کرد و توانست تحول‌های جدی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری این همایش از ظرفیت مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری استفاده شده است، اضافه کرد: معرفی شهید سید محمدباقر صدر باید مورد توجه بخش‌های مختلف علمی قرار گیرد چرا که طلاب با الگوبرداری از این شخصیت می‌توانند به دریچه‌های جدیدی در حوزه فقه برسند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در مورد شخصیت شهید سید محمدباقر صدر جملات بسیار زیبایی را بیان کرده‌اند که این جملات نشان از جایگاه والای این شخصیت است.

وی با تاکید بر اینکه مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری تا کنون نشست‌های علمی بسیاری را با محوریت فقه حکومتی برگزار کرده است، عنوان کرد: این مرکز تا کنون از شخصیت‌ها و اساتید برجسته حوزه همانند آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست‌های تخصصی خود استفاده کرده است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com