کد خبر ۴۰۴۳۷ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۱
در رده سني زير 21 سال

معلولین بسکتبالیست قم راهی مسابقات جهانی 2017 می‌شوند

دو تن از معلولين بسكتباليست به نمايندگي از باشگاه‌هاي بسكتبال با ويلچر استان قم خرداد ماه امسال راهي رقابت‌هاي 2017 جوانان جهان مي‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،بعد از حضور محمد محمدنژاد به نمایندگی از بسکتبال با ویلچر استان قم در بازی‌های جهانی 2013 به میزبانی کشور ترکیه و کسب مقام پنجم آن رقابت‌ها، اکنون دو بازیکن جوان و آینده‌دار دیگر از این رشته در آستانه اعزام به رقابت‌های جهانی هستند.

چهار سال قبل محمد محمدنژاد به عنوان بازیکنی جوان و مستعد در ترکیب تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور درخشید و با توجه به بازی‌های خوب خود مورد توجه کادر فنی تیم اعزامی ایران به رقابت‌های برون‌مرزی آن سال قرار گرفت.

محمدنژاد در آن سال ابتدا همراه با تیم ملی به رقابت‌های پاراآسیایی جوانان در کشور مالزی اعزام شد و در بسکتبال با ویلچر سه نفره و پنج نفره دو مدال طلا و عنوان قهرمانی همراه با تیم ملی کسب کرد، ضمن اینکه در مسابقات جهانی ترکیه با تیم ملی به مقام پنجم دست یافت و با تداوم روند پیشرفت‌های خود به پارالمپیک 2016 برزیل نیز اعزام شد.

اکنون دو چهره مستعد و آینده‌دار دیگر از باشگاه‌های فعال در بسکتبال با ویلچر استان قم در ترکیب تیم ملی جوانان ایران حضور دارند و مهیای همراهی تیم ملی در مسابقات 2017 قهرمانی جوانان جهان هستند، بازی‌هایی که از خرداد ماه در کشور کانادا به انجام می‌رسد.

پیمان میزان و رضا عیوضی که در سال 1394 در ترکیب تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور به میدان می‌رفتند و با این تیم مقام قهرمانی ایران را کسب کردند، اکنون نمایندگان باشگاه‌های قمی این رشته در تیم اعزامی ایران به رقابت‌های جهانی 2017 هستند.

این در حالی است که مرحله دوم اردوهای آماده‌سازی و تمرینات تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان زیر 23 سال از این هفته آینده آغاز می‌شود و در کنار دو ملی‌پوش باشگاه‌های قم و سایر نفرات اردوهای قبل، سه بازیکن جدید دیگر نیز به ترکیب این تیم اضافه می‌شوند.

دومین اردوی آمادگی تیم ملی بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال ایران برای حضور در مسابقات جهانی 2017 تا بیست و نهم فروردین ماه پیگیری می‌شود و و بعد از آن نیز دو مرحله اردوی دیگر تا اعزام به کانادا برای این تیم در نظر گرفته شده و رضا عیوضی به عنوان ملی‌پوش اتحاد و پیمان میزان به عنوان ملی‌پوش ایثار قم این تیم را همراهی می‌کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com