کد خبر ۴۰۵۷۱ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
رئیس مجلس ملی پاكستان مطرح کرد:

تقویت روابط ایران و پاکستان/امت اسلام از کشمیر غافل نشوند

سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاكستان با اشاره به وضعیت روابط ایران و پاکستان در گذشته بیان کرد: بین ایران و پاکستان در مهمان نوازی روابط خوبی حاکم است ولی وضعیت روابط در عرصه اقتصادی و اجتماعی مطلوب نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سردار ایاز صادق و هیئت همراه جمعه شب در دیدار با آیت الله اعرافی امام جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به اینکه حضور دانش پژوهان از کشورهای اسلامی در ایران مایه مباهات است، اظهار کرد: بهترین راه مقابله با تروریست ها ارتقاء دانش است.

وی با اشاره به وضعیت روابط ایران و پاکستان در گذشته بیان کرد: بین ایران و پاکستان در مهمان نوازی روابط خوبی حاکم است ولی وضعیت روابط در عرصه اقتصادی و اجتماعی مطلوب نیست.

رئیس مجلس ملی پاکستان با بیان اینکه در پاکستان اخیر دو بندر خواهر خوانده اعلام شده‌اند، بیان کرد: می‌توان چنین طرحی را بین شهرهای ایران اجرا کرد.

ایاز صادق با اشاره به اینکه اعزام دانشجویان ایرانی به پاکستان نیز امری ضروری است گفت: حضور دانشجویان ایرانی در آکادمی های نظامی پاکستان می تواند تاثر مثبتی در روابط دو کشور ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در 23 مارس قرار است که یک رژه نظامی با حضور کشورهای چین، ترکیه و عربستان برگزار شود و امیدواریم شاهد حضور ارتش ایران در این مراسم باشیم.

رئیس مجلس ملی پاکستان اتحاد پاکستان و ایران را دارای پیامی مهم برای دشمنان دو کشور دانست و تاکید کرد: امیدواریم که مسلمانان نسبت به کشتار بی رحمانه در کشمیر واکنش نشان دهند و امیدواریم که در این خصوص از سوی ایران و امت اسلام شاهد توجه باشیم.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com