کد خبر ۴۰۵۹۲ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۱
سرمربی تیم کاراته باشگاه شهید زین‌الدین قم مطرح کرد

تلاش برای سازندگی در کاراته قم

سرمربی تیم کاراته شهید زین‌الدین گفت: کسب دو نشان برنز از پیکارهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بار دیگر نشان داد این باشگاه به سازندگی در کاراته قم می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حسن سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: در هفته پایانی فروردین ماه قم میزبان رقابت‌های کاراته‌ قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان پسر ایران بود و در بین تمام نفراتی که از قم به میدان رفتند، کاراته‌کاهای باشگاه شهید زین‌الدین قم نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد:‌ این دوره از رقابت‌ها در قسمت کومیته به میزبانی سالن دو هزار نفری شهید حیدریان به انجام رسید و کاراته‌کاهای استان قم با سه برنز در رده نوجوانان و یک نقره و یک برنز در رده سنی جوانان پس از تیم‌های آذربایجان غربی، مازندران، قزوین، گیلان و کرمان جایگاه ششم را به خود اختصاص دادند.

سرمربی تیم کاراته باشگاه شهید زین‌الدین قم اضافه کرد: هنرجویان باشگاه فرهنگی ورزشی شهید زین‌الدین زیر نظر برادران سلطانی، در کنار افتخارات بی‌نظیر خود در بخش کاتا، با کسب دو عنوان سومی و نشان‌های ارزشمند برنز به عنوان موفق‌ترین باشگاه کاراته قم در این رقابت‌ها مطرح شدند.

وی خاطرنشان کرد: حسین خدری و امیرحسین گل‌بهار دو کاراته‌کای آینده‌دار این باشگاه هستند که صاحب دو گردن‌آویز برنز پیکارهای رده سنی نوجوانان شدند، در حالی که خدری کاراته‌کای بلند قامت ما در وزن منهای 57 کیلوگرم پس از سه پیروزی در چهارمین مبارزه با نتیجه مساوی و با رای داوران سه بر دو مغلوب حریف اهل ارومیه خود شد.

سلطانی عنوان کرد: با راهیابی کاراته‌کای اهل ارومیه به مسابقه نهایی این وزن، در جدول شانس مجدد، خدری ابتدا کاراته‌کایی از مازندران را شکست داد و سپس با غلبه بر حریفی از تیم هیات البرز، نخستین مدال برنز را برای تیم منتخب کاراته استان قم به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: عملکرد خوب خدری در این رقابت‌ها موجب شد تا مربیان تیم ملی و کارشناسان حاضر در سالن برگزاری این مسابقات، خدری را به عنوان یکی از فنی‌ترین کاراته‌کاهای این دوره از مسابقات لقب بدهند، ‌در حالی که که این پیکارها با حضور تعداد ۱۳۰۰ کاراته‌کا از سراسر کشور برگزار شد.

سرمربی تیم کاراته باشگاه شهید زین‌الدین قم اضافه کرد: در وزن منهای 70 کیلوگرم رقابت‌های رده سنی نوجوانان نیز امیرحسین گل‌بهار دومین مدال‌اور باشگاه شهید زین‌الدین و سومین مدال‌آور تیم منتخب هیات کاراته استان قم بود و به عنوان یکی از کاتاروهای خوش‌استیل و موفق باشگاه، پس از چهار پیروزی مقتدرانه در پنجمین مصاف با نتیجه‌ای نزدیک مغلوب حریفی از البرز شد و از رسیدن به فینال بازماند اما در جدول شانس مجدد صاحب گردن‌آویز برنز شد.

وی ابراز کرد: این رقابت ها به منظور شناخت برترین کاراته‌کاهای نوجوان و جوان برای تشکیل تیم ملی اعزامی ایران به رقابت‌های 2017 قهرمانی آسیا به مدت سه روز به میزبانی قم به انجام رسید، در حالی که رقابت‌های آسیایی امسال تیر ماه در کشور قزاقستان برگزار خواهد شد.

سلطانی در پایان اظهار کرد: باشگاه فرهنگی ورزشی شهید زین الدین با مربیگری محمدمهدی سلطانی، محمد سلطانی و علی سلطانی از باشگاه‌های موفق کشور در یک دهه اخیر بوده و توانسته با پشت سر گذاشتن مشکلات مالی و غلبه بر رقبا به دور از حواشی و هیاهو در دو بخش کاتا و کومیته افتخارات شایسته‌ای را برای استان قم کسب کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com