کد خبر ۴۰۵۹۷ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸
سخنگوي كانون كارگران ساختماني استان قم خبر داد

پيگيري مشاغل سخت و زيان‌آور براي كارگران

سخنگوي كانون كارگران ساختماني استان قم گفت: اكنون در حال پيگيري مشاغل سخت و زيان‌آور براي كارگران هستيم تا در مشاغلي كه براي كارگران در زمينه صوتي و شيميايي زيان‌آور است مورد استفاده قرار گيرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،عباس شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن بزرگداشت هفته کارگر اظهار کرد: از چهارم تا یازدهم اردیبهشت به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده که برگزاری همایش بزرگ ویژه جامعه کارگری و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: عیادت از بیماران در بیمارستان امام رضا، دیدار با رهبری و رئیس جمهور از دیگر برنامه‌های هفته کارگر است.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم عنوان کرد: بالغ بر 21 هزار نفر کارت مهارت دریافت کرده و برای بیمه ثبت‌نام کردند که از این تعداد 20 هزار و  200 نفر بیمه شدند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با نظام مهندسی گفت: بر این اساس رتبه‌بندی در کل کشور برای کارگران و استادکاران انجام می‌شود بنابراین کارگران به صورت تخصصی‌تر می‌توانند فعالیت کنند.

شیری به اقدامات انجام شده در زمینه ایمنی کارگران اشاره کرد و افزود: با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده و اعضای هیأت مدیره کانون با شرکت در کلاس‌های ایمنی آموزش‌های لازم را گذراندند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 900 نفر سال گذشته در استان قم از بین کل بیمه‌شدگان دچار حادثه شدند که از این تعداد 12 نفر فوتی در زمینه کارگران ساختمانی است که نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در استان قم کاهش پیدا کرده است گفت: اکنون با همت اعضای کانون کارگری طی سال‌های 92 تا کنون از رتبه دوم به دوازدهم رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در حال پیگیری مشاغل سخت و زیان‌آور برای کارگران هستیم تا در مشاغلی که در زمینه صوتی و شیمیایی برای کارگران زیان‌آور است مورد استفاده قرار گیرد.

شیری یادآور شد: آرماتوربندها بیشترین تلفات را دارند و مشاغلی مانند نقاشی و سنگ‌کاری زیان‌های فراوانی متوجه کارگران می‌کند.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی که کارگر ایرانی می‌تواند مشغول به کار شود نباید از اتباع بیگانه استفاده کرد گفت: اکنون بیکاری کارگران را آزار می‌دهد روزانه کارگران فراوانی سر چهارراه‌ها هستند بنابراین ساماندهی آنها پیگیری می‌شود.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم خاطرنشان کرد: انتخابات کانون کارگران ساختمانی استان قم در این اواخر برگزار شد و در این کانون پیگیری حقوق کارگران ساختمانی در دستور کار قرار دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com