کد خبر ۴۰۶۱۴ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷
مربی تیم هیأت‌ دوومیدانی استان قم خبر داد

درخشش 2 نشان برنز ایران بر سینه دوومیدانی‌کار قم

مربی تیم پسران هیأت‌ دوومیدانی استان قم از موفقیت چهره مستعد و آینده‌دار این رشته در کسب دو نشان برنز رقابت‌های قهرمانی نوجوانان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،محمدرضا اسحاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: بعد از اینکه سال 1395 را با کسب 36 مدال طلا، نقره و برنز از رقابت‌های کشوری رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هر دو بخش مردان و بانوان سپری کردیم، شروع مدال‌آوری دوومیدانی‌کاران قم از رقابت‌های کشوری سال 96 بسیار خوب بوده است.

وی ادامه داد: نخستین رقابت رسمی سال جاری به مسابقات آغاز فصل مردان و بانوان ایران اختصاص داشت که دوومیدانی‌کاران قم چند مدال با ارزش از آن به ارمغان آوردند و سپس در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی رده سنی نوجوانان دختر و پسر کشور پرفروغ ظاهر شدند.

مربی تیم پسران هیأت‌ دوومیدانی استان قم اضافه کرد: این رشته امسال چند میدان مهم بین‌المللی، آسیایی و جهانی در رده‌های سنی مختلف پیش‌رو دارد و سال آینده نیز مهمترین اتفاق برای دوومیدانی و سایر رشته‌ها، بازی‌های آسیایی 2018 به میزبانی جاکارتای اندونزی که دوومیدانی قم نیز برای کسب سهمیه این بازی‌ها تلاش می‌کند.

وی ابراز کرد: در پیش بودن رقابت‌های 2017 قهرمانی نوجوانان آسیا مهمترین دلیل حساسیت، جذابیت و زیبایی مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور بود زیرا تمامی نفرات حاضر در این پیکارها، برترین‌های تیم‌های اعزامی از تمام استان‌ها بودند و قم نیز چند نماینده موفق در رشته‌های گوناگون داشت.

اسحاقی عنوان کرد: سال 1395 برای دوومیدانی قم بدون کسب مدال از مسابقات برون‌مرزی به پایان رسید و امسال یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه هیات، ایجاد شرایط مناسب برای بهترین‌های این رشته به منظور درخشش در رقابت‌های انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه است.

وی در ادامه به درخشش یکی از دوومیدانی‌کاران قم در مسابقات قهرمانی نوجوانان پسر کشور اشاره و عنوان کرد: در پیکارهای رشته 200 متر مهدی رضایی چهره شاخص تیم هیأت‌ قم بود که توانست با ثبت رکورد 23 ثانیه و 11 صدم ثانیه عنوان سوم و نشان برنز این مسابقات را به خود اختصاص بدهد و یک نشان برنز ارزشمند به ارمغان بیاورد، ضمن اینکه محمدرضا دهقان از تیم زنجان با رکورد 22 ثانیه و 86 صدم ثانیه و میلاد ناصح‌جهانی از آذربایجان‌شرقی با رکورد 22 ثانیه و 92 صدم ثانیه نایب‌قهرمان شد.

مربی تیم پسران هیأت‌ دوومیدانی استان قم افزود: رضایی در رقابت‌های رشته 400 متر نیز به نمایندگی از قم به میدان رفت و با ثبت رکورد 50 ثانیه و 90 صدم ثانیه عنوان سوم و نشان برنز را کسب کرد، در حالی که علی سلیمانی از خراسان‌رضوی با 49 ثانیه و 36 صدم ثانیه و امیرحسین سلطان‌پناه از لرستان با زمان 50 ثانیه و 14 صدم ثانیه رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com