کد خبر ۴۰۶۲۰ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷
رئیس سازمان اوقاف:

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ۵ بخش برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی بین‌المللی را در پنج بخش برگزار می‌کنیم، گفت: بخش‌های بزرگسالان، روشن‌دلان، بانوان و دانش آموزان دختر و پسر پنج‌بخشی هستند که قرار است مسابقات بین این افراد برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآنی حوزه‌های علمیه جهان اسلام که با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی و  مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد اظهار داشت: قانون اساسی بر اساس قرآن کریم نوشته‌شده است که امام خمینی(ره) در همین رابطه فرمودند مقصد ما قرآن است.

وی افزود: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را حمایت می‌کردند و نسبت به قرآن توجه ویژه‌ای داشتند همچنین حافظان و قاریان قرآن کریم را همیشه تشویق می‌کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه قم پایگاه انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: به برکت خون شهدا امسال در پنج بخش مسابقات قرآنی برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی بین‌المللی را در پنج بخش برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بخش‌های بزگسالان، روشن‌دلان، بانوان و دانش آموزان دختر و پسر پنج‌بخشی هستند که قرار است مسابقات بین این افراد برگزار شود.

محمدی عنوان کرد: در کشورهای عراق، لیبی، افغانستان و سوریه امنیت را از انسان‌ها گرفته‌اند اما کشور ایران در کمال امنیت قرار دارد که این امنیت را باید مدیون شهدا باشیم.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند تمام اسلام در دو کلمه خلاصه‌شده است "نه ظلم کنید" و " نه زیر با ظلم بروید" که اگر به آن عمل شود قطعاً راه خوشبختی خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه باید سرمایه‌های قرآنی را به رخ جهانیان بکشیم، تصریح کرد: ظرفیت حوزه‌های علمیه در بخش‌های قرآنی بیش از این است که در واقع اوج فعالیت‌ها مسابقات بین‌المللی قرآن است.

محمدی بیان کرد: باید نیازهای جامعه بشری را پیدا و شناسایی کرد تا بتوانیم در سال آینده در رابطه با آن اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته دانشگاه معارف قرآنی در بین دانشگاه‌های قرآن بیشترین جذب را داشته است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com