کد خبر ۴۰۶۳۳ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳
معاون شهردار قم :

آماده‌سازی ۱۵۰ هكتار پاركسوار ويژه نيمه شعبان

معاون شهردار قم با تاكيد بر اينكه براي نيمه شعبان امسال ۱۵۰ هكتار پاركسوار آماده‌سازی مي‌شود، گفت: ساخت و سازهای اطراف مسجد جمكران در حال افزايش است و در سال‌های آينده امكان دارد نتوانيم پاركسوارهای مورد نياز را داشته باشيم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سيد امير سامع در ستاد تسهيلات زائرين و خدمات سفر استان قم كه در تالار معصوميه فرمانداري برگزار شد، با بيان اينكه هماهنگي بيشتر ميان دستگاه‌هاي اجرايي سبب افزايش خدمات‌رساني به مسافران مي‌شود، اظهار كرد: توقعات زائران با گذشت زمان بيشتر مي‌شود به همين علت كيفيت و كميت خدمات دستگاه‌ها نيز بايد افزايش يابد.

وي از تشكيل كميته‌هاي تخصصي ويژه نيمه شعبان در شهرداري قم ياد كرد و افزود: مراسم نيمه شعبان برنامه‌اي است كه هر ساله با شكوه بيشتري برگزار مي‌شود؛ شهرداري در قالب هشت ستاد اجرايي با محوريت مناطق هشت‌گانه فعاليت خود را دنبال خواهند كرد و در پاركسوارهاي مسجد مقدس جمكران حضور خواهد داشت كه اميدواريم با همكاري اعضاي ستاد تسهيلات زائرين بتوانيم خدمات را به شيوه مطلوبي به زائران ارائه دهيم.

معاون شهردار قم با تاكيد بر اينكه براي نيمه شعبان امسال ۱۵۰ هكتار پاركسوار آماده‌سازي مي‌شود، تصريح كرد: ساخت و سازها در اطراف مسجد مقدس جمكران در حال افزايش است و در سال‌هاي آينده امكان دارد نتوانيم پاركسوارهاي مورد نياز را داشته باشيم به همين علت بايد بودجه‌هاي استاني را به اين پاركسوارها اختصاص داده و زمين‌هايي را خريداري كنيم.

وي با اشاره به اينكه پاركسوارهاي مسجد مقدس جمكران داراي ظرفيتي بيش از ۱۵۰ هزار خودرو است، مطرح كرد: بايد پاركسوارها را مالچ‌پاشي كنيم اما اگر بدانيم كه اين زمين‌ها توسط دولت خريداري شده است مي‌توانيم كف‌سازي كرده و در طول سال از آنها استفاده كنيم.

معاون شهردار قم تامين روشنايي پاركسوارها را از اولويت‌هاي مورد توجه نيمه شعبان امسال خواند و گفت: سال گذشته بخشي از پاركينگ‌ها به علت محدوديت‌هاي شركت برق روشن نشد به همين علت اميدواريم امسال رفع اين مشكل مورد توجه قرار گيرد.

سامع خاطرنشان كرد: سال گذشته بخش تندرو و كندرو بلوار پيامبر اعظم(ص) را جدا كرديم و اين اقدام سبب تسهيل در تردد خودرو و افزايش خدمات‌رساني مطلوب‌تر به زائران شد كه اميدواريم امسال نيز اين اقدام را اجرايي كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه براي چينش خودروها در پاركينگ‌ها بايد ۲۰۰ نفر را در پاركسوارها مستقر كنيم، اضافه كرد: اميدواريم امسال همانند سال گذشته در مورد امنيت پاركسوارها نيز با مشكل مواجه نباشيم؛ چرا كه سال گذشته نيروهاي مورد نياز در پاركسوارها استقرار نداشتند.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم با بيان اينكه امسال براي رفع مشكل پاركسوارها بايد از نيروهاي مردمي استفاده كنيم، تصريح كرد: نيروهاي خدماتي و فضاي سبز شهرداري قم در حال فعاليت هستند به همين علت نمي‌توانيم از آنها در پاركسوارها استفاده كنيم.

سامع يادآور شد: مجموعه‌هايي كه مجوز ايستگاه‌هاي صلواتي را صادر مي‌كنند بايد در اتاق مشخصي گردهم آيند تا داوطلبان ايستگاه‌هاي صلواتي با مشكل خاصي مواجه نباشند؛ ايستگاه‌هايي كه از خارج شهر قم هستند بايد شناسايي و بررسي شوند تا مشكل خاصي نداشته باشيم.

وي با اشاره به اينكه نيمه شعبان سال گذشته در بيشتر ساعات مشكل سد معبر را نداشته‌ايم، اظهار كرد: اميدواريم امسال نيز همانند سال گذشته چادرخواب‌ها را هم ساماندهي كنيم.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم با تاكيد بر اينكه پروژه‌هاي ترافيكي شهرداري قم از جمله زيرگذر انسجام به صورت ويژه در حال پيگيري است، عنوان كرد: تلاش مي‌كنيم تا رزيرگذر انجسام كه نقش قابل توجهي در كاهش ترافيك بلوار پيامبر اعظم(ص) دارد را تا نيمه شعبان در اختيار شهروندان قرار دهيم.

سامع اضافه كرد: امسال بايد براي موقعيت ايستگاه‌هاي صلواتي برنامه‌ريزي مطلوبي داشته باشيم تا در هنگام افزايش ترافيك با مشكل خاصي مواجه نباشيم.

منبع : شهر نیوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com