کد خبر ۴۰۶۳۴ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱
رئيس پليس فتای استان قم هشدار داد:

سوء استفاده از حساب کاربری تلگرام پس از واگذاری سیم کارت

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان از سوء استفاده حساب کاربري تلگرام پس از واگذاري سيم کارت افراد و هوشياري آنان در اين خصوص خبر داد و اظهار داشت: مردم برای جلوگیری از دسترسی به حساب تلگرام خود پس از واگذاری سیم‌کارت بايستي هوشيار باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ " علي موالي" در تشريح اين خبر اظهار داشت: مردم برای جلوگیری از دسترسی به حساب تلگرام خود پس از واگذاری سیم‌کارت بايستي هوشيار باشند که مي طلبد همگان توصيه هاي پليسي در اين رابطه را جدي بگيرند.

وي افزود: نرم‌افزار تلگرام برای فعالسازی حساب، از روش ارسال کد فعالسازی به شماره سیم کارت استفاده می‌کند، مشکلی که در این روش وجود دارد این است که در صورت تغییر مالکیت سیم کارت، مالک جدید ممکن است بتواند به حساب تلگرام صاحب سیم کارت دسترسی پیدا کند. این مشکل ممکن است برای تمامی کاربران تلگرام با هر سیم کارتی رخ دهد.

سرهنگ موالي ادامه داد: برای پیشگیری از این مشکل، توصیه می‌شود در تنظیمات امنیتی تلگرام  (Privacy and Security)، گزینه «تایید دو مرحله‌ای» (Two-Step Verification) را فعال کنید، با این کار، یک رمز عبور شخصی برای حساب تلگرام خود تعیین می‌کنید که برای ورود به حساب تلگرام شما از یک دستگاه جدید، نیاز به وارد کردن این رمز عبور خواهد بود.

رئيس پليس فتا استان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اگر قصد دارید سیم کارت خود رو به شخص دیگری واگذار کنید، مي بايست حتماً حساب تلگرام را از طریق  (Delete Account) پاک کنید تا مالک جدید سیم کارت به تلگرام شما دسترسی نداشته باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com