کد خبر ۴۰۶۴۹ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۶
آیت‌الله مکارم شیرازی:

حوزه علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است/ طلاب نباید به داشته‌های علمی خود بسنده کنند

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه توسعه حوزه‌های علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است گفت: در دوره‌ای که نیمی از جمعیت کشور را خواهران تشکیل می‌دهند حضور نخبگان آنها در حوزه می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی را در جامعه اسلامی به دنبال داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی شنبه شب در دیدار با جمعی از اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا(س) که در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) انجام شد، با اشاره به اینکه علم از ثروت هم ارزشمندتر است، اظهار کرد: اگر از علم استفاده کنیم افزایش می‌یابد اما اگر از ثروت خود استفاده کنیم کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه علم سبب فراموش نشدن جایگاه افراد می‌شود، اضافه کرد: ثروتمندان و قدرت‌طلبان تاریخ از ذهن‌ها رفته و دیگر جایگاه خوبی میان انسان‌ها ندارند اما برخی از علما به لطف دعاهای مردم اکنون هم مورد رحمت خداوند متعال قرار می‌گیرند..

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: علما باید از علم خود در راستای آموزش به دیگران استفاده کننده چرا که اگر کسی با استفاده از علم عالم به هدایت برسد عالم در این هدایت شریک است و خداوند متعال برای او پاداش بزرگی را در نظر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طلاب باید قدردان جایگاه کنونی خود باشند، تصریح کرد: طلاب و علما نباید به داشته‌های علمی خود بسنده کنند چرا که علم بدون پایان و سیال است و فردی که در یک جایگاه علمی بماند در واقع در یک جایگاه درجا زده و پیشرفتی نداشته است.

آیت‌الله مکارم شیرازی از برپایی حکومت اسلامی به عنوان یکی از برکات انقلاب ایران نام برد و عنوان کرد: توسعه حوزه‌های علمیه خواهران از دیگر برکات انقلاب اسلامی بوده است؛ در دوره‌ای که نیمی از جمعیت کشور را خواهران و دختران تشکیل می‌دهند حضور نخبگان آنها در حوزه می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی را در جامعه اسلامی به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید شاکر نعمت‌ها باشیم، اظهار کرد: شرایط فساد و گناه از هر دوره‌ای بیشتر شده چرا که فضاهای مجازی و ابزار ارتباطی نوین زمینه سوءاستفاده‌های نادرست را فراهم کرده است به همین علت تلاش طلاب باید بیشتر از گذشته باشد.

این استاد برجسته حوزه یادآور شد: اینکه هیچ کاری انجام ندهیم و بگوییم امام زمان(عج) با ظهور خود همه مشکلات را رفع می‌کند نادرست است چرا که حضرت ولی عصر(عج) نیز به منتظران تلاش برای تبلیغ آموزه‌های دینی را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اسلام و آموزه‌های دینی در حال انتشار به جوامع مختلف است، عنوان کرد:‌ به قول فردی آمریکایی روزی خواهد رسید که مردم آمریکا با صدای «الله اکبر» اذان صبح از خواب بیدار می‌شود یا به قول سیاستمدار ایتالیایی دین آینده مردم کشور ایتالیا اسلام خواهد بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com