کد خبر ۴۰۷۲۷ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۸
معاون فرهنگی دانشگاه قم:

جشنواره ملی دانشجویی عهد در قم برگزار می‌شود

معاون فرهنگی دانشگاه قم از برگزاری جشنواره ملی دانشجویی عهد در دانشگاه قم خبر داد و گفت: مراسم آغازین این جشنواره با همکاری دانشگاه قم و مسجد مقدس جمکران هم‌زمان با اعیاد شعبانیه در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام رضا نوروزی در نشست خبری جشنواره ملی دانشجویی عهد که پیش از ظهر امروز در ساختمان اداری شماره 2 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اهداف این جشنواره اظهار داشت: دوره کنونی زمانه‌ای است که به مدد انقلاب اسلامی توجه به واژه‌ها و حقایق مرتبط با غیبت امام زمان(عج) افزایش‌یافته است.

وی افزود: امروزه جامعه این فضا را تجربه می‌کند که انقلاب اسلامی به‌عنوان زمینه‌ساز ظهور مطرح می‌شود، از طرف دیگر فضاها و فرصت‌هایی به‌واسطه انقلاب اسلامی ایجادشده که باید بهترین بهره را برد چراکه مفهوم انتظار به معنای ایستایی نیست و این فضا به معرفی هر چه‌بهتر امام عصر(عج) به جهانیان منجر به می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه قم از برگزاری جشنواره ملی دانشجویی عهد در دانشگاه قم  خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری دانشگاه قم و مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود و مراسم آغازین آن هم‌زمان با اعیاد شعبانیه در روز دوشنبه 18 اردیبهشت مصادف با روز سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) برگزار خواهد بود.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار به جشنواره تا چهارم تیرماه بوده و برنامه اختتامیه جشنواره در روز نهم ربیع انجام خواهد شد.

نوروزی بیان کرد: فضای این جشنواره فضایی خواهد بود که با مخاطبان همخوانی داشته باشد و هدف مسئولان از برگزاری این جشنواره سوق دادن دانشجویان به فضای مهدویت بود، از این باب برای پویا‌شدن دانشجویان، این جشنواره در 3 محور شعر، داستان و نمایشنامه‌نویسی برگزار خواهد شد.

وی گفت: جامعه امروزی ما با سبک زندگی مواجه شده که در آن هنر و ادبیات از فضای ارزشی خارج و گاهاً به ابتذال کشیده می‌شود، ازاین‌رو هنر باید در این فضا به کار گرفته شود تا بتوانیم در سالم‌سازی فضای جامعه نقش ایفا کنیم.

 معاون فرهنگی دانشگاه قم با اشاره به محورهای جشنواره گفت: در بخش داستان انجمن داستان استان داوری جشنواره را به عهده دارد و در بخش شعر، اساتید عرصه شعر ازجمله استاد مهدی مجاهدی و استاد علوی داوری خواهند کرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: جشنواره ملی دانشجویی عهد در روز دوشنبه 18 اردیبهشت در تالار شیخ مفید دانشگاه قم ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com