کد خبر ۴۰۷۳۱ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۱

آیت‌الله علوی‌گرگانی: معلمان با تذکرات لسانی جلوی انحرافات دانش آموزان را بگیرند

مرجع تقلید شیعیان گفت: رفتارهای معلمان در آینده‌سازی دانش‌آموزان تأثیرات بسیار مهمی دارد و می‌توان با تذکرات لسانی جلوی انحرافات آن‌ها گرفته شود‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار معاونان اداره‌کل آموزش‌ و پرورش قم، رؤسای مناطق و جمعی از فرهنگیان، با اشاره به اهمیت توجه به آموزش اظهار داشت: کسانی که در علم و تعلیم مسئولیت پذیرفته‌اند، وظیفه بسیار مهم و سنگینی دارند.

وی بابیان اینکه در استان قم با همکاری حوزه علمیه موفقیت‌های خوبی در امور فرهنگی اتفاق افتاده است، افزود: اگر در زمینه آموزش احساس ضعف کردید باپشتکار سبب تقویت دیگران شوید.

مرجع تقلید شیعیان شغل معلمی را موردعنایت خداوند دانست و گفت: کار تعلیم و آموزش، پیغمبر گونه بوده  و کار تعلیم و تربیت کار انبیاست و آموزگاران به خود افتخار کنند که خداوند چنین درجاتی به آن‌ها داده است.

وی آموزش علم را از بزرگ‌ترین نعمات برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزگاران باید ضمن بیان احکام الهی در رفتارهای خود هم به‌غیراز زبان، مسائل را انجام دهند تا مردم با نگاه به آن‌ها رفتارهای خود را اصلاح کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: آموزگاران باید عملاً در برنامه‌های فرهنگی و دینی مانند نماز جماعت و روزه حتی با داشتن عذر شرعی شرکت کنند تا دانش آموزان با نگاه به آن‌ها بتوانند به کارهای علمی دینی روی‌آورند.

وی رفتارهای معلمان را در افزایش روحیه دانش آموزان مهم ذکر و ابراز کرد: رفتارهای معلمان در آینده سازی آنان تأثیرات بسیار مهمی دارد و می‌توان با تذکرات لسانی جلوی انحرافات آن‌ها گرفته شود و این کار در دل آن‌ها ثبت خواهد شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com