کد خبر ۴۰۷۴۰ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۵
معاون امور عمرانی استاندار قم:

نیروگاه برق آبی قم 3 ماه زودتر به بهره برداری می‌رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه پروژه نیروگاه برق‌آبی قم سرعت و کیفیت بسیار خوبی در حال اجرا است، گفت: با اقدامات صورت گرفته قرار است این نیروگاه سه ماه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، محسن بهشتی از مراحل احداث نیروگاه برق‌آبی آبفای قم بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه اجرا و میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

وی در این بازدید با ابراز خرسندی از میزان پیشرفت این پروژه، نیروگاه برق‌آبی قم را یکی از طرح‌های اقتصادی مقاومتی استان دانست و گفت: تولید برق از انرژی‌های پاک جزو اولویت‌های استان است که در این طرح دیده شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد احداث نیروگاه برق‌آبی در تصفیه‌خانه آب قم توسط شرکت آب و فاضلاب ارائه و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به تصویب رسید، ابراز کرد: این مصوبه پس از برنامه‌ریزی‌های لازم و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف، با حمایت استانداری قم به مرحله اجرا رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم قطع 15 روزه آب قم برای عملیات انشعاب گیری از خط کوچری برای این نیروگاه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی لازم انجام شده بود تأمین آب شهر بدون مشکل خاصی از دیگر منابع در دسترس تأمین شد.

وی با بیان اینکه پروژه با سرعت و کیفیت بسیار خوبی در حال اجرا است، گفت: با اقدامات صورت گرفته قرار است این نیروگاه سه ماه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

بهشتی با تاکید بر اینکه نیروگاه برق‌آبی قم بدون سرمایه‌گذاری دولت و شرکت آب و فاضلاب در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: این پروژه به طور کامل با سرمایه بخش خصوصی در حال اجرا است که این مهم نیز از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی از حمایت کامل استان از دیگر طرح‌های این‌چنینی خبر داد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر طرح تعداد دیگر نیروگاه‌های برق‌آبی که می‌توان در این مسیر ایجاد کرد توسط آبفای استان آماده شود تا بتوانیم تا پایان سال 96 عملیات اجرایی آن‌ها را آغاز کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com