کد خبر ۴۰۷۶۲ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹

نخستین نشست «هیئت‌پژوهی» در قم برگزار می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: نخستین نشست «هیئت‌پژوهی» به همت معاونت راهبردی جامعه ایمانی مشعر با موضوع بازخوانی کتاب «مجالس حسینی» در قم برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام محمد‌ مجید دائی، معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر گفت: معاونت راهبردی جامعه ایمانی مشعر، درصدد است در سال 96 نشست‌هایی با عنوان «هیئت‌پژوهی» برگزار کند؛ که نخستین جلسه آن عصر سه شنبه 19 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
دائی تصریح کرد: در این نشست‌ها تلاش خواهیم کرد با عمقی پژوهشی و تحلیلی، از زوایا و ابعاد مختلف به موضوع هیئت‌ها نگاه کنیم. نشست‌ها با شکل و قالب‌های متنوع برگزار خواهد شد؛ مثلاً در جلسه نخست، بازخوانیِ تحلیلیِ یک کتاب مطرح است و به امید خدا در نشست دوم پایان‌نامه‌ای با موضوع هیأت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
معاون جامعه ایمانی مشعر افزود: هر چند محوریتِ این نشست‌ها «هیئت» است؛ اما در موضوع جلسات نیز شاهد تنوع خواهیم بود. همه مسائل و موضوعات مرتبط با هیئت‌ها از جمله مداحی، شعر، منبر، اقتصاد هیئت‌ها و... می‌توانند از موضوعات نشست‌های آتی باشند.
وی بیان کرد: در نخستین نشست، کتاب «مجالس حسینی» - که جستاری در موضوع هیأت و مجالس حسینی در کلام رهبر معظم انقلاب است - توسط حجت‌الاسلام محمد مهدی حقانی ارائه و بررسی می‌شود.
دائی یادآور شد: پروژه عظیمی با عنوان «آفتاب در مصاف» توسط گروه پژوهشگرانِ «مؤسسه لوح و قلم» در خصوص امام حسین(ع) و واقعه عاشورا در کلام رهبر انقلاب صورت گرفت. کتاب «مجالس حسینی» یکی از نتایج این پژوهشِ مفصل و عمیق است. در این نشست به بازخوانیِ روش تحقیق و محتوای این کتاب خواهیم پرداخت.
وی اضافه کرد: بنا داریم در طول سال 96 پانزده نشست هیئت‌پژوهی برگزار کنیم؛ و امیدواریم فواید این جلسات به عینه در هیئت‌ها دیده شود.
یادآور می‌شود نخستین نشست هیئت‌پژوهی روز سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه از ساعت 17، در قم، خیابان شهید صدوقی، ابتدای بلوار فردوسی، ساختمان خاتم برگزار می‌‌شود.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com