کد خبر ۴۰۷۸۹ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۲

دولت با ایجاد سامانه های هوشمند به دنبال خدمت رسانی مطلوب به شهروندان است

قم-ایرنا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی گفت: دولت از طریق سامانه های هوشمند به دنبال کاهش هزینه ارائه خدمات، از بین بردن فساد اداری و افزایش سطح خدمت رسانی مطلوب به شهروندان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حسین مهری روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه ، افزود: دولت یازدهم برای اجرایی ساختن سیاست های اقتصاد مقاومتی در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح های مختلفی از جمله پروژه « جی نف » را که سال گذشته در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده بود را به بهره برداری رساند.
وی بیان کرد: این طرح برای نخستین بار در استان قم به عنوان استان نمونه آزمایشی به مرحله اجرا درآمد و در آینده نزدیک این طرح در بسیاری دیگر از استان های کشور نیز به بهره برداری می رسد.
پایگاه نشانی ملی مکان مرجع (G-naf) دارای مزایای فراوانی از جمله جستجوی آسانتر نشانی ها و همچنین فراهم کردن امکان بهتر برای تصمیم گیری های آگاهانه شهروندان می شود؛ این سامانه با نمایش تحلیل مکانی داده ها از طریق اتصال یک نقشه دارای طول و عرض جغرافیایی، نشانی دقیق مکان مورد نظر را در اختیار کاربران قرار می دهد.
وی ادامه داد: دولت برای کاهش دادن هزینه های مردم و حکمرانی موفق تر در بخش های مختلف کشور، این سامانه را طراحی کرد تا بر اساس آن مکان و هویت افراد مختلف در سطح طول و عرض جغرافیایی کشور مشخص باشد و این کمک فراوانی به سالم سازی و شفاف شدن نظام اداری و اقتصادی ایران است.
مهری گفت: در این طرح نشانی همه اماکن کشور با کد واحد و استاندارد، با نمایش بر روی نقشه به صورت دیجیتال و هوشمند در اختیار کاربران قرار می گیرد.
وی ادامه داد: مردم با استفاده از این سامانه قبل از حرکت به سمت نقطه مورد نظر خود می توانند نسبت به وضعیت ترافیکی و سایر اطلاعات مورد نیازشان، آگاهی پیدا کرده و با دقت بیشتری تصمیم گیری کنند.
وی افزود: هوشمند سازی سامانه های ارتباطی با کاهش هزینه های دولت، فرصت خدمت رسانی به مردم در بخش های مختلف را برای مسئولان فراهم می کند.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی گفت:همکاری دستگاه های مختلف برای بارگذاری اطلاعات زیرمجموعه مدیریتی خود در سامانه های هوشمند، باعث می شود برای یک بار اطلاعات مکان های مختلف کشور در سامانه ثبت شود و برای مدت های طولانی این اطلاعات در اختیار مردم و کاربران قرار گیرد.
وی با اشاره به این که دولت به دنبال تجاری سازی فرآیندهای ارتباطی و اشتغالزایی از این طریق است، افزود: امروز با استفاده از پست های لجستیک می توان محصولات مورد نیاز شهروندان را بدون واسطه از فروشنده دریافت کرد و به دست مشتری رساند؛ این کار که تمام فرآیند آن به صورت اینترنتی انجام می شود نقش موثری در کاهش هزینه های خانواده ها دارد.
پست لجستیک در فرآیند تجارت الکترونیک، واسطی میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.
مهری در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات را صحنه اقتدار نظام دانست و گفت: حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای نقشه های نظام استکبار در خصوص انقلاب اسلامی را ناکام خواهد گذاشت.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
وی افزود: پست سامانه های هوشمندی را برای تبلیغ نامزدهای انتخابات در فضای مجازی فراهم کرده است که از طریق آن می توان نظارت بهتری بر روی نحو تبلیغ نامزدها و هواداران آنان در فضای مجازی داشت.
جلسه شورای اداری استان قم با حضور عطا الله ملکی تبار رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری، سید مهدی صادقی استاندار قم، رضا سیار فرماندار قم و اعضای شورای اداری استان برگزار شد و در پایان آن از دستگاه های برتر در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تجلیل به عمل آمد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com