کد خبر ۴۰۷۹۷ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۵
طی سال گذشته؛

۵۶ میلیارد ریال به بیماران صعب العلاج قم پرداخت شد

قم - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی سال ۹۵ رقم پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک به بیماران صعب العلاج استان قم پرداخت گرفته است.

محمدرضا مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر، به بیماری‌های صعب العلاج اشاره و با بیان اینکه مردم عمدتا سرطان را بیماری صعب العلاج می‌دانند، گفت: این نوع از بیماری‌ها درمان سخت و مزمن دارند و در برخی از مواقع بهبودی قاطع در آن حاصل نمی‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه درمان بیماری‌های صعب العلاج در قم در بیمارستان‌های حضرت معصومه(س) و بیمارستان شهید بهشتی انجام می‌شود، ابراز کرد: در حال حاضر هزار و ۴۲ بیمار صعب العلاج در قم هستند که ۷۸ نفر آن کودکان و ۹۶۸ نفر بزرگسال هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تمام هزینه‌های بیماران صعب العلاج رایگان است، ابراز کرد: هزینه شیمی درمانی و رادیوتراپی این بیماران هم رایگان است.

وی ادامه داد: در برنامه طرح تحول سلامت ردیف بودجه‌ای کمک به برنامه‌های ترویج حفاظت ملی از بیماران صعب العلاج خاص و نیازمند وجود دارد.

مظفری عنوان کرد: طی سال ۹۵ رقم پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک به بیماران صعب العلاج استان قم پرداخت شده است.

فعالیت ۴۱ مرکز جامع سلامت و ۱۳۸ پایگاه سلامت در قم

وی در ادامه به اجرایی شدن طرح تحول سلامت در استان قم اشاره و بیان کرد: ۴۱ مرکز جامع سلامت و ۱۳۸ پایگاه سلامت در استان قم دایر است و افراد می‌توانند با شماره‌گیری شماره ۳۱۳۶ اطلاعات خود را ارائه دهند تا نزدیکترین پایگاه سلامت خانواده محل زندگیشان به آنها معرفی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: افراد می‌توانند به این پایگاه‌ها مراجعه کرده و پرونده الکترونیک سلامت تشکیل دهند تا مراقبت‌های سالانه و تخصصی به آنها ارائه شود که این خدمات کاملا رایگان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری قم پرونده الکترونیک سلامت تشکیل داده‌اند و توصیه می‌شود سایر افراد هم زودتر برای تشکیل این پرونده اقدام کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com