کد خبر ۴۰۸۳۱ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸
کارشناس دین و رسانه مطرح کرد؛

چهره مخدوش منجی اسلام در سینمای هالیوود

قم - یک کارشناس رسانه‌ گفت: یکی از تفکرهای سینمای هالیوود پست و مخدوش نشان دادن منجی مورد نظر اسلام است که در مقابل، به القای منجی بودن کشورهای پیشرفته می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی قهرمانی در مراسم اکران و نقد فیلم «مردان ایکس(آخرالزمان)» که شامگاه دوشنبه در مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به موضوع رسانه و آخرالزمان پرداخت و گفت: در این خصوص با سؤالاتی از جمله مفهوم موعود منجی و نسبت آن با سینما، جایگاه امام زمان(عج) در همه موعودها و در رسانه‌های غربی به ویژه هالیوود مواجه هستیم که باید به آن‌ها پاسخ دهیم.

این کارشناس رسانه‌ای افزود: با انواع موعودها از جمله موعودهایی که هنوز متولد نشده‌اند، موعودهایی که مرده‌اند و موعو هایی که در پس غیبت هستند روبه‌رو هستیم.

وی به دسته بندی آخر الزمانی اشاره کرد و ابراز داشت: بر طبق روایات، موضوع آخر الزمان از زمان رسول الله(ص) وجود داشته و اگر هم روایات را قبول نداشته باشیم باز هم ما امروز در آخر الزمان زندگی می‌کنیم.

حجت الاسلام قهرمانی به شرایط ظهور منجی چون وجود رهبر آسمانی، قانون آسمانی و آمادگی جهانی اشاره کرد و افزود: یکی از تفکرهای سینمای هالیوود، پست و از طبقه پایین نشان دادن منجی مورد نظر اسلام است که در مقابل، به القای منجی بودن کشورهای پیشرفته می‌پردازد.

رابطه مهدویت با سینمای هالیوود

وی به رابطه مهدویت و مهدی شیعیان(ع) با سینمای هالیوود پرداخت و تصریح کرد: بیش از ۲۰ فیلم و انیمیشن در سینمای هالیود با صراحت به این موضوع پرداخته و ساخته شده است.

این کارشناس ادیان و مذاهب، ادامه داد: انیمیشن «پاندای کنگ فوکار» از مواردی است که در داستان خود به صراحت به ظهور منجی و غیبت آن پرداخته است.

وی با بیان اینکه وجود نبوت در یهود به معنای پیشگویی است، عنوان کرد: رابطه مصرف رسانه‌ای با سبک زندگی و نوع نگرش و اعتقادات از مواردی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

حجت الاسلام قهرمانی با طرح این سؤال که چرا به این اندازه فیلم‌هایی در خصوص موعود و منجی گرایی در دنیا ساخته می‌شود، گفت: جنگ آخرالزمانی تنها جنگ موعودگرایی نیست و جنگ‌های دینی، مادی، فرهنگی و سیاسی هم مطرح هستند.

وی به جنگ موجودات ماورایی اشاره کرد و افزود: در فیلم مردان ایکس یا آخر الزمان شاهد این جنگ‌ها و استفاده از قدرت ذهن هستیم.

این کارشناس ادیان و مذاهب اظهار کرد: آن‌ها از قدرت موجودات ماورای زمین سخن می گویند و حتی معتقد هستند که از فرشته‌ها هم می‌شود استفاده کرد و آنها را به خدمت گرفت.

وی افزود: در فیلم مردان ایکس انواع ابر مردها که هرکدام در زمینه‌ای خاص چون سرعت زیاد و گذر از زمان را دارند نشان داده شده‌اند و باید این گونه فیلم‌ها با لایه‌های زیرین آن‌ها مورد بحث قرار گیرند.

مردان ایکس صریح‌ترین فیلم در خصوص امام زمان(عج)

حجت الاسلام قهرمانی با بیان اینکه این فیلم صریح‌ترین فیلم در خصوص امام زمان(ع) با رویکرد نگارشی است، توضیح داد: در فیلم کشف و کرامات ماورائی منجی، ابر قدرت‌ها، پیروان منجی و غیبت نشان داده شده است.

وی گفت: هالیوود از اینکه در فیلم‌های خود به شیطان پرستی بپردازد هیچ ترسی ندارد و حتی در نشان دادن فرشته‌ها آن‌ها را موجوداتی پلید معرفی می‌کنند.

وی در پایان گفت: این موج اسلام خواهی و وقوع انقلاب‌های اسلامی در کشورهای مختلف حکایت از یک آمادگی برای ظهور منجی دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com