کد خبر ۴۰۸۴۰ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸

جشن بزرگ ازدواج 100 زوج جوان در قم برگزار شد

قم- ایرنا- جشن بزرگ ازدواج 100 زوج جوان عضو هیات خادم الرضا(ع) قم با روز جوان در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، مدیر حوزه های علمیه کشور در این آیین خانواده را بزرگترین بنای اسلامی، الهی و انسانی دانست و گفت: در دنیای غرب، مسیری پیموده شده که بنای خانواده سست شده و این در حالی است که خانواده از نظر ملی، دینی و اسلامی در ایران دارای ارزش بسیار والایی است.
آیت الله علیرضا اعرافی، با برشمردن کلیدهای خوشبختی و سعادت در خانواده افزود: درک متقابل، شناخت زوجین از دنیای هم، ایثار، صبر و بردباری کلیدهای خوشبختی در زندگی سالم و سعادتمند است.
وی، زندگی مشترک امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرای مرضیه(س) را بهترین الگو برای زوج های جوان عنوان کرد و ادامه داد: زوجین باید آمادگی فداکاری و ایثار را در زندگی مشترک برای همسر و خانواده خود داشته باشند.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه باید رعایت اصول اخلاقی و دینی در خانواده ها الگو باشد، خاطرنشان کرد: خانواده سالم زمینه ساز تربیت فرزندان خوب و جامعه سالم است و باید نگاه اخلاقی و انسانی بهره خانواده حاکم باشد و اخلاق اسلامی در خانواده ها موج بزند.
اعرافی در ادامه با انتقاد از آمار بالای طلاق درکشور، گفت: طلاق حلالی است که خداوند در موارد استثنا آن را مجاز شمرده ولی آمار کنونی طلاق در کشور نشان دهنده وجود بحران طلاق در کشور است.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com