کد خبر ۴۰۸۴۸ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۵
فرماندار قم:

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، استکبار جهانی را نا امید می کند

فرماندار قم گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، استکبار جهانی را نا امید می کند از این رو همه وظیفه داریم در جهت ایجاد بستر برای مشارکت های حداکثری در صحنه باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، رضا سیار در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد عنوان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، استکبار جهانی را نا امید می کند از این رو همه وظیفه داریم در جهت ایجاد بستر برای مشارکت های حداکثری در صحنه باشیم.

فرماندار قم افزود:در جهت مشارکت دستگاههای اجرایی در برگزاری انتخابات و فراهم سازی امکانات و تجهیزات ابلاغیه ای صادر کرده اند که متاسفانه برخی از دستگاهها نسبت به این امر مشارکت لازم را ندارند.

وی تصریح کرد:برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ملزومات و تجهیزات و زیرساختهایی را نیاز دارد که باید در فرصت باقی مانده فراهم گردد.

سیار عنوان کرد:در سال 92 تجربه ای در زمینه برگزاری انتخابات هم زمان شوراها و ریاست جمهوری داشته ایم که با توجه به مشکلاتی در شمارش آراء باید تدابیر لازم برای از میان بردن ضعف های قبلی اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد:نیروهای ثابت در شمارش آراء خسته می شوند و باید در جهت رفع این کاستی برنامه ریزی صورت پذیرد.

فرماندار قم بیان کرد:برای برگزاری انتخابات باید 14 هزار نفر پای صندوق های رای ساماندهی شوند که این امر نیاز به آموزش و چینش و صدور احکام دارد که هر چه سریع تر باید انجام پذیرد.

وی گفت:انخابات شوراها نیز همانند انتخابات ریاست جمهوری اهمیت دارد و باید اهتمام ویژه ای نسبت به آن داشت و انتظار می رود دستگاههای اجرایی در این امر مشارکت لازم را داشته باشند.

سیار ادامه داد:در انتخابات شورای اسلامی قم ‌550 نفر برای 13 رقابت می کنند که همین اکر کار را با دشواری هایی همراه ساخته است.

وی اظهار داشت:در حال حاضر 721 صندوق ویژه انتخابات شهر و روستا و 669 صندوق برای انتخابات ریاست جمهوری درنظر گرفته شده است . 

فرماندار قم عنوان کرد:همچنین در جهت برگزاری انتخابات 589 شعبه شهری و 80 شعبه روستایی در استان قم در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد:تاکنون آموزش و پرورش همکاری خوبی را در بسترسازی های لازم نشان داده است در حال حاضر نیز 1000 خودرو برای هیات های پشتیبانی و بازرسی و اجرایی نیاز داریم که امید است سایر دستگاهها مشارکت کافی برای تامین امکانات داشته باشند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com