کد خبر ۴۰۸۷۳ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۱

نماینده قم درمجلس: عرصه انتخابات تجسم اخلاق باشد، از تخریب یکدیگر بپرهیزیم

قم- ایرنا- نماینده قم درمجلس شورای اسلامی وعضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گفت: عرصه انتخابات تجسم اخلاق و عمل درست باشد لذا از تخریب یکدیگر بپرهیزیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور شامگاه سه شنبه در جلسه توجیهی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قم، افزود: دستورالعمل تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی به تعداد کاندیداها تهیه شده و نامزدهای انتخابات باید با مطالعه درست و دقیق آن از تخلفات احتمالی جلوگیری کنند.
وی اضافه کرد:اگر انگیزه افراد الهی و خدمت به مردم باشد،بداخلاقی های انتخاباتی صورت نمی گیرد وهدف توسعه و سازندگی شهر می شود.
وی تاکید کرد: به مقررات اخلاقی و آموزه های دینی پایبند باشید و در این مسیر حرکت کنید.

*معاون دادستان عمومی و انقلاب قم نیز در این جلسه گفت: کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا بر قانون مداری و حرکت در چارچوب قوانین انتخابات پایبند باشند.
روح الله مسلم خانی افزود: لازمه رعایت قانون مطلع بودن از اصول آن است و کاندیداها باید اشراف کاملی بر بندهای مختلف قانون تبلیغات انتخاباتی داشته باشند.
وی اضافه کرد: کاندیداها باید با پایبندی به قانون در فضایی امن و آرام رقابت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنند.
وی تصریح کرد: کسانی که بخواهند این فضای امن و آرام را به چالش بکشند به طور حتم با آن ها برخورد می شود.
مسلم خانی تاکید کرد: فضای انتخابات باید فضای وحدت باشد و تحریک احساسات قومی و قبیله ای به ویژه در روستاها از مصادیق جرم است.
وی ، ایجاد آلودگی صوتی، راه اندازی کاروان های تبلیغاتی و استفاده از عناوین جعلی حزبی را از دیگر مصادیق جرم در انتخابات عنوان کرد.

*مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: این دستگاه قضایی با نظارت کامل بر روند تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، با اقداماتی که به سیاه نمایی و یا تخریب چهره نظام منتهی شود، برخورد جدی و قاطع می کند.
سعید کاویانی عصر افزود: سوء استفاده از موقعیت شغلی، امکانات دولتی و یا ادیان، مذاهب و قومیت ها از دیگر اولویت های دستگاه قضایی است که در صورت مشاهده به طور قاطع برخورد می شود.
وی اضافه کرد: همه مدیران استان موظف هستند در صورت مشاهده این تخلفات و جرایم، مراتب را به دبیرخانه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات دادگستری اطلاع دهند.
وی تاکید کرد: دستگاه قضایی در حمایت از فعالیت های انتخاباتی تشکل های دارای مجوز و برنامه های آن ها اهتمام جدی دارد و با هر نوع اخلال در فعالیت این کاندیداها برخورد جدی می شود.
کاویانی افزود: تشکل هایی که از استان تهران مجوز گرفته اند، باید بر اساس قانون مجوز استانی نیز داشته باشند.
وی بیان کرد: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات فعالیت خود را از اسفندماه سال گذشته در دادگستری استان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم آغاز کرد و ذیل این ستاد سه کمیته امنیتی، فرهنگی و حقوقی قضایی شکل گرفت.
وی افزود: این ستاد وضعیت قم را در راستای پیشگیری های توسعه مدار با توجه به سیاست ابلاغی از قوه قضاییه و تاکیدات رئیس کل دادگستری استان رصد می کند.
کاویانی اضافه کرد: رویکرد این ستاد در حوزه پیشگیری از تخلفات انتخابات حول محور تعهدگرایی است و بر همین مبنا نیز در حوزه انتخابات ریاست جمهوری به صورت مستقیم با ستادهای نامزدها در ارتباط هستیم و در رابطه با نامزدهای شوراها تا نهایی شدن لیست تایید صلاحیت شده ها همه گزارش جرایم و تخلفات را دردبیرخانه ستاد وصول و انطباق داده شده است.
وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات به ویژه در فضای مجازی به صورت جدی در حال بررسی هستیم و اساس بحث ما دعوت از افرادی است که از حدود قانون و التزام به قانون حرکت کنند.
وی با تاکید بر برخورد با تبلیغات زودهنگام و تخلفات قانونی دیگر، تصریح کرد: تاکنون 60 گزارش از اداره اطلاعات، پلیس فتا، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی استان وصول و دسته بندی شده است که به دادگاه ویژه روحانیت و یا به دادسرای انقلاب ارسال خواهد شد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
جلسه توجیهی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، رضا سیار فرماندار قم و حجت الاسلام ذوالنوری عضو هیات نظارت بر انتخابات قم در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد و در پایان نامزدها سوالات خود را از مسئولان اجرایی پرسیدند.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com