کد خبر ۴۰۸۹۷ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
بر اثر یک بی تدبیری دیگر رخ داد؛

حرکات ساختار شکنانه به بهانه برپایی جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع) در قم

در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز جوان در مجموعه سازمان ورزش وجوانان قم برگزار شد ، بر اثر یک بی تدبیری و عدم مدیریت درست از سوی متولیان ، سبب گردید عده ای از جوانان به رقص و پایکوبی با آهنگ خواننده دعوت شده پرداخته اند که این امر موجب نارضایتی حاضرین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم، دوشنبه گذشته ، همزمان با شب میلاد حضرت علی اکبر (ع)  و روز جوان مراسم جشنی با مشارکت یکی از تشکل های مردم نهاد و سازمان ورزش و جوانان قم در مجموعه فرهنگسرای جوان واقع در خیابان خاکفرج برگزار شد که حاشیه هایی به همراه داشت.

سازمان ورزش و جوانان قم که هرساله در شب میلاد حضرت علی اکبر (علیه السلام) به مناسبت روز جوان و با توجه به حساسیت های مردم متدین قم از خواننده های مطرح کشور دعوت می نماید امسال از امید جهان به عنوان خواننده این برنامه دعوت نمود.

این در حالی است که  تا چندی پیش این خواننده به دلیل پخش کلیپ هایش در ماهواره ، ممنوع الکار بوده و حتی در سال 93 برگزاری کنسرت این خواننده در یاسوج به دستور دادستان لغو شده است .

در بخشی از این برنامه وی آهنگ هایی را اجرا کرد که موجب شد تا عده ای از جوانان و نوجوانان با آن به صورت دسته‌جمعی برقصند و این امر موجب ناراحتی حاضرین و حتی متولی برنامه شد تا جایی که مسئول مراسم به پشت میکروفن رفت و گفت: عده ای می خواهند این شادی را با این کارها از شما مردم بگیرند!

این اظهار نظر توسط این مقام مسئول در حالی صورت گرفته است که متولیان برنامه باید با توجه به حرمت شهر مقدس قم در دعوت از خواننده ، ملاحظات را در نظر می گرفتند تا چنین اتفاقی در مراسم روز ملی جوانان صورت نپذیرد و حاضران در این مراسم تصور نکنند که در مجلس عروسی حضور دارند تا یک جشنی به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) و با نام روز جوان!

اتفاقات فوق در حالی صورت گرفت که در مهر ماه 95 نیز برگزاری کنسرت گروه مهبد در قم با حاشیه های بسیاری همراه بود که این حواشی با موضع گیری و ناراحتی علما و اساتید حوزه علمیه قم روبرو گردید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضرت آیت الله صافی ، آیت الله نوری همدانی و تعدادی از دیگر علما به انتقاد از این مراسم و کنسرت برگزار شده پرداختند.

انتقاد شدید علما و مردم قم به کنسرت گروه مهبد منجر به عذرخواهی حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم گردید و وی در نامه ای به وزیر ارشاد از سمت خود استعفا داد.

علی ای حال  به نظر می رسد با توجه به حساسیت های شهر قم ، مسئولان می بایست در انتخاب مهمانان برنامه های خود دقت لازم را انجام دهند و به جای دعوت از خوانندگانی که تا چندی پیش حتی مجوز فعالیت هم نداشته و به صورت زیر زمینی فعالیت خود را انجام می دادند، از سایر خوانندگانی که سالهاست در کشور به صورت مجاز فعالیت می کنند دعوت کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
2
امید ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۵

آن «ساختاری» که با شادی بسیار ساده و فوق العاده معمولی جوانان شکسته می شود، همان بهتر که اساساً از ریشه مضمحل و نابود شود!

پاسخ