کد خبر ۴۰۹۰۶ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸

آیت الله نوری همدانی:نامزدی که دیگر رقبا را تخریب کند اصلح نیست

قم -ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: به طور قطع نامزد انتخاباتی که دیگران را تخریب کند و دروغ بگوید اصلح نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، وی روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با نهی کردن نامزدهای ریاست جمهوری از دروغ گفتن، گمراه کمردن و تهمت زدن به دیگر نامزدها اظهار داشت: انتخاب اصلح به معنای انتخاب کسی است که صلاحیت بیشتری داشته باشد و نامزدی که در تبلیغات انتخاباتی با تخریب دیگر نامزدها به آنها تهمت بزند، اصلح نیست.
این مرجع تقلید یکی از راه های مهم در تشخیص اصلح بودن نامزدها را نوع رفتار آنها در تبلیغات انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد براساس قانون اساسی، فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی، کشور را اداره کند باید صداقت، درستی، پاکی و قصد خدمت به مردم سرلوحه کار وی در انتخابات باشد.
آیت الله نوری همدانی انتخابات را یک حق انسانی و تکلیفی اسلامی دانست و گفت: انتخابات یک حرکت سرنوشت ساز برای جامعه است و همه مردم باید مشارکت گسترده در انتخابات داشته باشند.
این مرجع تقلید با واجب دانستن شرکت در انتخابات به عنوان یک تکلیف شرعی ادامه داد: انسان در مدیریت و کیفیت اداره جامعه ای که در آن زندگی می کند و با سرنوشت خود در ارتباطات است، حق مشارکت دارد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
خبرنگار: محمد زمانی راد **انتشاردهنده : جعفرمسلمی
7404/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com