کد خبر ۴۰۹۲۲ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۷

معاون استاندار: 2 شرور در رابطه به پاره کردن بنرهای تبلیغاتی کاندیداها در قم دستگیر شدند/ جمع آوری بنرهای غیرقانونی

قم- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، با اعلام خبر دستگیری 2 شرور در رابطه با پاره کردن بنرهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در قم گفت: با افرادی که اقدام به پاره کردن بنرهای تبلیغاتی کاندیداها می کنند با قاطعیت برخورد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، احد جمالی عصر چهارشنبه در نشست با احزاب و جریان های سیاسی قم، با بیان اینکه به صورت جدی در حال پیگیری برای شناسایی عوامل پاره کردن بنرهای تبلغی کاندیداها در قم هستیم افزود: برای این منظور کارگروه امنیتی، قضایی و سیاسی در قم تشکیل تا عامل و یا عوامل این اقدام را شناسایی و دستگیر کنند.
وی ادامه داد: پاره کردن بنرهای تبلیغی مربوط به بنرهای یک کاندیدا نبوده بلکه بنرهای تبلیغی چندین کاندیدا در طی روزهای گذشته توسط برخی افراد پاره شده که به صورت جدی در حال پیگیری این موضوع هستیم.
جمالی نصب بنرهای تبلیغاتی در مکان هایی غیر از ستاد انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری را ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: بنرهایی که در غیر از جلوی ستاد انتخاباتی کاندیداها نصب شده غیرقانونی است و از امشب(چهارشنبه) توسط شهرداری جمع آوری می شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه قانون محدودیتی برای ایجاد ستاد کاندیداهای ریاست جمهوری اعمال نکرده است، اظهار داشت: دلیل برخورد نشدن با بنرهای تبلیغی ضعف در همکاری ستادهای تبلیغاتی برای معرفی ستادهای کاندیداها در سطح شهر بود که با جمع آوری آمار ستادهای تبلیغاتی شرایط برای جمع اوری بنرهای نصب شده در مکان های غیرقانونی فراهم شده است.
وی ضمن تاکید بر قرارگرفتن امکانات به صورت مساوی برای کاندیداهای انتخاباتی ادامه داد: مکان های عمومی و مساجد متعلق به همه بوده و باید شرایطی فراهم شود تا کاندیداها به صورت مساوی از این مکان ها استفاده کنند که این موضوع اگر چه تاکنون حل نشده ولی چالشی در این زمینه در قم وجود ندارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در ادامه تعدد احزاب را موجب ارتقای شاخص توسعه سیاسی کشور دانست و افزود: باید از ظرفیت احزاب برای حل مشکل های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه استفاده کرد.
جمالی یکی از ایرادات اساسی احزاب در کشور را نقص در ظرفیت و تحمل نقد دانست و ادامه داد: نشست مشترک احزاب برای بحث پیرامون موضوع های مختلف کشور امر مهمی است که باید زمینه ای برای مشارکت بیشتر احزاب برای حل مشکل های در کشور شود.
وی با مثبت ارزیابی کردن نگاه مسئولان قم نسبت به تاسیس خانه احزاب گفت: از تشکیل خانه احزاب در قم حمایت می کنیم و در این زمینه پیگیری هایی صورت گرفته تا این امر در قم محقق شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ، در ادامه با بیان اینکه ساماندهی فضای مجازی نیازمند عزم ملی دارد و به تنهایی از عهده دولت خارج است تصریح کرد: چنانچه در فضای مجازی علیه شخص و یا کاندیدایی مطالب تخریبی منتشر شود با قاطعیت با عامل و یا عوامل این اقدام برخورد قضایی خواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات شوراهای شهر ور وستا تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری، شوراها را تحت تاثیر قرار گرفته و این در حالی است که انتخابات شوراهای شهر و روستا برای توسعه و پیشرفت شهرها و روستاها بسیار بااهمیت است.
جمالی افزود: شوراها سیاسی نیستند بلکه اجتماعی هستند و این به معنای نداشتن بینش سیاسی اعضای شورا نیست بلکه به این معناست که افرادی باید برای این شورا انتخاب شوند که دارای آشنایی با قوانین مدیریتی، حقوق شهروندی، مبلمان شهری، توسعه شهر، محیط زیست و مسائل مرتبط با شهر باشند.
وی تاکید کرد: شهر قم به عنوان پایتخت معنوی جهان شیعه و دروازه ورودی پایتخت سیاسی کشور با داشتن جاده های مواصلاتی اصلی کشور، ظرفیت رشد بسیار زیادی دارد به همین دلیل نیاز به مدیرانی دارد که بینشی برای 50 سال آینده داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در ادامه با اشاره به توطئه های موجود علیه کشور، مشارکت حداکثری را موضوعی حیاتی برای نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: باید کاری کرد که زمینه مشارکت در انتخابات افزایش یابد تا علاوه بر افزایش سرمایه اجتماعی کشور موجب ناامیدی دشمنان ملت شود.
جمالی ضمن تاکید بر برخورد با مخلان امنیت و نظم عمومی خاطر نشان کرد: شورو نشاط انتخاباتی حق شهروندی گروه ها، اقوام و مذهب های مختلف است تا از کاندیداهای متبوع خود دفاع کنند و تلاش ما حراست از این حق شهروندی برای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com