کد خبر ۴۰۹۴۱ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۱
در جشن میلاد مهدی موعود (عج) مطرح شد

اقامه نماز اولین اقدام رسیدن به قدرت/تنظیم برنامه زندگی وظیفه منتظران است

مدرس حوزه علمیه قم گفت: یکی از وظایف مهم دوره انتظار ما تنظیم کردن برنامه های زندگی بر مسیر ظهور حضرت مهدی (ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شستون، جشن میلاد با سعادت منجی عالم بشیریت حضرت مهدی موعود (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین حججی مدرس حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین دهقان امام جمعه سراوان، جهانتیغ معاون مجتمع آموزش عالی و جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سراوان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حججی مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه رسیدن انسان به قدرت باعث بی توجهی به زیر دستان می شود، گفت: مومن کسی است که وقتی به قدرت می رسد اولین عمل او برپای نماز و پرداخت زکات باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اقامه نماز جز برنامه های حکومت امام مهدی (ع) است و کسانی که می خواهند در انتخابات شرکت کنند و نگاه معنوی داشته باشند در برپای نماز کوشا باشند.

مدرس حوزه علمیه قم اذعان داشت: در زمان قیام حضرت مهدی (ع) اوضاع اقتصادی به حدی رو به سامان است که افراد به دنبال مستحقان می گردند و در پرداخت زکات به نیازمندان مشکل پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه نماز خاصیت بازدارندگی دارد، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم انسان در دوره انتظار تنظیم کردن برنامه های زندگی بر مسیر ظهور حضرت مهدی (ع) است.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره با آیات قرآن کریم گفت: زمانی که خداوند امت را یاری می کند و وقتی مردم در دین وارد می شوند، آنگاه شما به شکرانه این نعمت خدا را ستایش کرده و طلب استغفار کنید.

وی با اشاره به تفسیر مفسران دینی در خصوص سوره نصر اظهار داشت: منظور از آیات سوره نصر برگشت به دوران آخرالزمان است که از حالت کفر به آیبن اسلامی گرایش می یابد.

امام جمعه سراوان تصریح کرد: آخرین سوره ای که به صورت کامل بر پیامبر نازل شده نصر بوده است و اولین سوره آیاتی از علق بوده است.

حجت الاسلام دهقان اذعان داشت: برخی معتقد هستند که نازل شدن سوره نصر خبر از پایان یافتن عمر پیامبر (ص) می دهد.

وی در پایان گفت: در تمام حالات به یاد خداوند باشید تا بدین وسیله راه تقرب باز شده و پای بند به اصول دینی شویم.


برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com