کد خبر ۴۰۹۵۷ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۴
با حضور وزیر صنعت:

مراسم جشن دستیابی به تولید 30 هزار تنی کارخانه فولاد غرب آسیا در قم

مراسم جشن دستیابی به تولید 30 هزار تن در ماه کارخانه فولاد غرب آسیا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار قم در شهرک صنعتی سلفچگان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، کارخانه فولاد غرب آسیا درقم با ظرفیت تولید 550 هزار تن ورق نورد سرد با سرمایه ای معادل 2 هزار و 300 میلیارد ریال روند احداث آن در سال 1384 آغاز و در سال 90 به بهره برداری رسید.

این کارخانه که قرار بود علاوه بر ایجاد اشتغال برای 600 نفر به صورت مستقیم، تحول در صنعت قم را رقم بزند خیلی زود دچار بحران شد که با پیگیری مستمر مسئولان استان و دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت تحول در این کارخانه از پنج ماه پیش آغاز شد به طوری که در چند ماه گذشته علاوه بر پرداخت بدهی ها و حقوق معوق کارگران، نیروهای تعدیل شده نیز دوباره مشغول کار شدند و با همت جمعی روزانه با افزایش تولید، در حال ثبت رکوردهای جدید در این کارخانه هستند.

استاندار قم با تقدیر از اهتمام ویژه دولت یازدهم به صنعت در کشور گفت: با پیگیری مسئولان استان و همکاری جدی وزیر صنعت حل مشکل ها، موانع و گره ها و رونق تولید را در کارخانه فولاد غرب آسیا شاهد هستیم.

سید مهدی صادقی ادامه داد: وضعیت کنونی شرکت امروز موجب افتخار است و با توجه به ظرفیت های این کارخانه باید برنامه ریزی لازم برای افزایش سطح تولیدات این کارخانه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا نیز در این آیین با بیان اینکه پنج ماه پیش کارخانه وضعیت نابسامانی داشت و باوری برای افزایش تولید وجود نداشت گفت: با توکل و اتحاد و همچنین پیگیری مسئولان برای رفع موانع، ثبت رکورد تولید 30 هزار تن در ماه نشان از ایجاد تحول در این کارخانه است.

سلیمانی افزود: با تولیدات این کارخانه علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان کشور، جلوی واردات بخش زیادی از فولاد ورق سرد مورد نیاز کشور گرفته شد.

در پایان این دیدار نیز کارگری به نمایندگی از کارگران کارخانه فولاد غرب آسیا با تجلیل از دولت یازدهم برای رونق کارخانه گفت: ما روزهای سختی را در این کارخانه پشت سر گذاشتیم که چندین ماه حقوق کارگران پرداخت نمی شد ولی با حمایت های دولت تدبیر و امید رونق در کارخانه و زندگی کارگران این کارخانه رقم خورده است و کارگران این کارخانه از روحانی به دلیل توجه به زندگی کارگران حمایت می کنند.

در حاشیه این آیین، وزیر صنعت از بخش های مختلف خط تولید این کارخانه بازدید و در جریان آخرین روند تولید این کارخانه قرار گرفت.

کارخانه فولاد غرب آسیا در جنوب استان قم و در 30 کیلومتری شهرستان دلیجان بوده و محصولات این کارخانه در صنایع مختلف از جمله خودرو سازی، لوازم خانگی و ساختمانی کاربرد دارد. 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com