کد خبر ۴۰۹۶۳ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۱

استاندار مرکزی: تخریب عملکرد دولت مصداق بارز بی انصافی است

اراک - ایرنا - استاندار استان مرکزی گفت: تخریب عملکرد دولت یازدهم از سوی برخی از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و گرایش های منصوب به آنان مصداق بارز بی انصافی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، محمود زمانی قمی روز شنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر، صنعت، معدن و تجارت در استانداری مرکزی، افزود: احیای اخلاق و عدالت از مهمترین اهداف امام راحل و آرمان های انقلاب اسلامی است اما در جریان تبلیغات انتخاباتی، برخی از نامزدها این محورهای مهم را زیر پا گذاشته و نه تنها خدمات دولت را نمی بینند بلکه عکس آن را با آمار و ارقام های غلط و بی اساس به مردم منتقل می کنند.
وی ادامه داد: منتقدان دولت به جای ارائه برنامه های مدون برای چگونکی حل مشکلات کشور، کارخانه تخریب، ریا و تهمت راه اندازی کرده اند و در بسیاری از موارد آرمان های نظام اسلامی را نیز زیر سوال می برند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی، رشد اقتصادی 6 درصدی را نشانه موفقیت دولت یازدهم در بخش اقتصاد و ثبات بازار دانست و گفت: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی این خدمات ارزنده دولت را می بینند بنابراین انجام برنامه های غیر اخلاقی نمی تواند در تصمیم ملت تاثیر گذار باشد.
وی بیان کرد: ستاد راهبری و مدیریت اقتصادی مقاومتی در استان مرکزی پارسال 43 نشست داشت و مسائل حیاتی بسیاری نیز مصوب و به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد.
زمانی قمی گفت: بیش از هفت هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال گذشته به یک هزار و 67 واحد صنعتی کوچک و متوسط پرداخت شد، در صورتی که بر اساس برنامه ریزی های ستاد اقتصاد مقاومتی کشور احیای 400 کارخانه به ستاد استان مرکزی ابلاغ شده بود.
وی، تراز تجاری استان مرکزی را در سال گذشته مثبت ارزیابی کرد و گفت: 730 میلیون دلار صادرات و 291 میلیون دلار واردات مواد اولیه و کالاهای ضروری نشان از رونق اقتصادی این استان دارد.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: تولیدات این استان در سال های گذشته به 48 کشور جهان صادر می شد و به دلیل موفقیت دولت در سیاست خارجی و مقوله برجام کالاهای این استان امروز به 74 کشور جهان صادر می شود.
وی افزود: از سال 1392 تا پایان سال گذشته 919 واحد تولیدی با سرمایه گذاری بیش از 44 هزار میلیارد ریال در استان مرکزی راه اندازی شده که اشتغالزایی بیش از 10 هزار نفر را به دنبال داشته است.
زمانی قمی، نرخ بیکاری در استان مرکزی را هفت و سه دهم دانست و گفت: همچنان واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در استان وجود دارد که احیای این واحدهای تولیدی با هدف اشتغالزایی پایدار و بالا بردن نرخ بهره وری در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفته است.
وی بیان کرد: 223 واحد صنعتی با بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد 117 واحد درخواست تسهیلات برای سرمایه در گردش کرده اند و در صورت بهره برداری از این واحدها نیز فرصت اشتغال چشمگیری در استان ایجاد می شود.
او بیان کرد: حمایت از اشتغال خرد روستایی نیز در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفته به طوری که سال گذشته 6 نشست راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در روستاهای استان تشکیل شد.
وی ادامه داد: 400 روستای با ظرفیت اشتغالزایی در استان مرکزی شناسایی شده که ارائه مجوزهای لازم و تسهیلات برای ایجاد کارگاه های خانگی با هدف جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی به شهرها به دستگاه های مربوطه و بانک های عامل ابلاغ شده است.
استاندار استان مرکزی، ارائه ضمانت نامه و وثیقه از سوی کارآفرینان روستایی به بانک ها را مهمترین مشکل پیش روی طرح حمایت از اشتغال خرد روستایی دانست و گفت: این مشکل باید در مرکز کشور و با حضور مدیران بلند پایه کشوری و بانکی مرتفع شود.

***رشد اقتصادی 26 درصدی در کره زمین اتفاق نیفتاده است
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری ضمن انتقاد به عملکرد دولت یازدهم، وعده تحقق رشد اقتصادی 26 درصدی را در برنامه مناظرات تلویزیونی به مردم داد.
سید مهدی مقدسی افزود: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی باید بدانند که رشد اقتصادی 26 درصدی در هیچ کجای کره زمین اتفاق نیفتاده است و نباید به وعده های بی اساس برخی از نامزدها دل خوش کرد.
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی پرداخت یارانه به محرومان، بیمارن و اقشار کم درآمد جامعه را به طور مفصل در برنامه ششم توسعه مطرح کرده است اما، برخی از نامزدهای انتخاباتی بدون در نظر گرفتن قانون وعده افزایش یارانه را به مردم می دهند، که اصل قانون شکنی و قانون گریزی این نامزدها را از هم اکنون مشخص می کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنان باید برنامه های تبلیغاتی خود را اصلاح کنند و از دادن وعده هایی که امکان انجامشان وجود ندارد، پرهیز کنند.
وی بیان کرد: همه کسانی که در مجلس شورای اسلامی، هیات دولت و یا هر نهاد دیگر با هدف حفظ ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی فعالیت می کنند بنابراین نامزدهای انتخاباتی نباید برای اخذ رای و پست و مقام دنیوی، با وعده های بی اساس و دروغ اساس نظام اسلامی را زیر سوال ببرند.
مقدسی، عملکرد دولت یازدهم را بسیار شفاف و در عین حال موفق ارزیابی کرد و گفت: دولت یازدهم با موفقیت در بخش سیاست خارجی و بین المللی اعتبار و جان تازه ای به ایران اسلامی بخشیدند به طوری که از سال 1392 تا سال گذشته چندین نخست و زیر و ریاست جمهوری کشورهای بزرگ دنیا به ایران سفر کردند.
وی اضافه کرد: دولت یازدهم در چهارسال خدمت خود بیش از 11 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرد که یکی از نامزدها به خلاف این سرمایه را 550 میلیون دلار عنوان کرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم کشتی به گل نشسته اقتصاد ایران را از غرق شدن نهایی نجات داد، بیان کرد: بهره برداری از پنج هزار و 500 واحد صنعتی جدید و پرداخت بیش از 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احیای 24 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط بخشی از خدمات دولت یازدهم در حوزه اقتصادی است که مردم باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

***تبلیغات منفی و سیاه نمایی نقشی در تصمیم گیری مردم ندارد
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خدمت در جامعه ایران اسلامی باید در راستای جلب رضایت خداوند باشد و قضاوت نیز باید به مردم واگذار شود.
محمد حسینی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در سال 1395 برای نخستین بار کسری بودجه نداشت که این مهم نشان از عملکرد مثبت دولت تدبیر و امید دارد.
وی ادامه داد: فعالیت های دولت یازدهم بر اساس برنامه های توسعه انجام شده و از همه ظرفیت های موجود نیز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری بهره گرفته شده است.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمان فعالیت دولت های نهم و دهم هر سال برای تامین بودجه پایان سال و نوروز به منابع غیرقانونی دست درازی می شد اما، امسال هیچ مشکلی برای تامین بودجه لازم وجود نداشت.
وی ادامه داد: اشتغال خرد روستایی گامی اساسی و مهم برای حفظ جمعیت روستایی و بالا بردن نرخ بهره وری است که انتظار می رود وزارت صنعتی، معدن و تجارت نسبت به این مهم برنامه ریزی های مدون داشته باشد.
حسینی اضافه کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها نیازمند سنجش و ارزیابی ظرفیت هر روستا به طور جداگانه است و پیچیدن یک نسخه واحد برای همه روستاها نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه هدر رفت بیت الملال را نیز به دنبال دارد.
وی، شناسایی اولویت ها و ظرفیت ها را جزو سیاست های اصلی اشتغال دانست و گفت: تزریق اعتبارات به تنهایی نمی تواند مشکل بیکاری را حل کند و برای ایجاد اشتغال پایدار باید سیاستگذاری و سنجش ظرفیت ها در دستور کار قرار گیرد.
بازدید از شرکت تولیدی یاسان، نشست با نخبگان دانشگاه صنعتی اراک، بازدید از شرکت پارس جهد و حضور در آیین تجلیل از کارآفرینان کسب و کار از دیگر برنامه های محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به اراک است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***تنظیم:مژگان حیدری* انتشارر دهنده : سیفعلی موسی زاده

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com