کد خبر ۴۱۰۲۶ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۷

حضور پرشور مردم در انتخابات، به این حماسه سیاسی اعتبار می‌بخشد

مسئول ائتلاف بزرگ خادمان ولایی شهر کریمه گفت:حضور پرشور مردم در انتخابات، به این حماسه سیاسی اعتبار می‌بخشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا، سید مجید رضوی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص ائتلاف بزرگ خادمان ولایی شهر کریمه و ۱۳+۱ که با حضور نامزدهای ائتلاف برگزار شد عنوان کرد: مهم ترین هدف این ائتلاف، حضور افراد متخصص و کارآمد در شورای قم است تا بتوان در مسیر توسعه و عمران شهر کریمه اخل بیت(ع) گام برداشت.

مسئول ائتلاف بزرگ خادمان ولایی شهر کریمه افزود: به فرموده رهبری ما در پیچ تاریخی مهمی قرار داریم و باید بر حضور مردم در انتخابات، بسترسازی شود چرا که حضور پرشور مردم در انتخابات، به این حماسه سیاسی اعتبار می‌بخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم این است که نباید انتخابات شوراها تحت شعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار بگیرد و باید مردم با کاندیداهای شورای شهر و روستا نیز آشنا شوند.

رضوی بیان کرد: شوراها با خرد جمعی امور را پیش می برند و شهر را به توسعه و عمران و آبادانی می رسانند. در این زمینه تخصص و کارآمدی اعضای شورا حرف نخست را در این راه می‌زند. بر این اساس در ائتلاف بزرگ خادمان ولایی شهر کریمه و 1+13 بر آنیم که از نیروهای متخصص و تحصیل کرده و کارآمد بهره بگیریم.

مسئول ائتلاف بزرگ خادمان ولایی شهر کریمه یادآور شد: وقتی شورایی می تواند کارآمد باشد که مردم افراد متخصص و با تجربه را به شورا بفرستند تا امور در چارچوب قوانین شکل بگیرد.

در این جلسه همچنین محسن عابدینی پور عضو شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: عضو شورای شهر باید برای 1 میلیون نفر جمعیت قم خدمات خود را تعریف نماید و در راستای احقاق حقوق شهروندان قمی در شورا تلاش کند. باید در معنای واقعی کاری کرد که کلان شهر شیعی قم به رشد و اعتلا برسد. فعالیت های شورا اگر در چارچوب قانون باشد می توان امیدی برای توسعه و عمران قم داشت.

عابدینی پور یادآور شد: مهم ترین مشکل قم در حال حاضر بیکاری است برای داشتن شهری نمونه باید ابتدا بیکاری را ریشه کن کرد. اعضای شورای شهر در خظ مقدم عمران قرار دارند و باید با تخصص و تعهد مانع از کارشکنی ها شوند و در جهت اعتلای شهر قم تلاش نمایند.

این عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: برخی از مصوبات در شورای دوره چهارم منافع مردم قم را در نظر نگرفت و در چاچوب قانون انجام نشد در صورتی که اعضای شورا امانت دار مردم هستند.

در این جلسه سید جواد آل احمد، عضو ائتلاف بزرگ خادمان ولایی شهر کریمه بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد در تبلیغات خود درشورا، پای قومیت ها و محله ها و گویش ها و زبان را پیش کشیده اند. نباید ما به قومیت و زبان رای بدهیم تا نردبانی برای عده‌ای باشیم. تخصص حرف اول را می زند و این ائتلاف آمده است تا به دور از محله نگری و گویش و قومیت تنها به خدمت در سایه تخصص بیندیشد. برخی از اختلاف افکنی ها به صلاح مردم و به نفع توسعه قم نیست نباید با دسته بندی کردن مردم، خدمت را بهانه ای برای اختلاف انگیزی کنیم.

وی اظهار کرد:اعضای شورا نباید به امور شخصی خود برسند تا از امور شهر غفلت ورزند وظیفه و رسالت مهم اعضای شورا خدمت به مردم است.

امیر حسین صادقی، عضو دیگری از این ائتلاف گفت:یکی از ارکان مهم نظارت بر عملکرد شوراها می باشد شورا وظایف مهمی بر عهده دارند که اگر طبق قانون بر آن ها صورت بگیرد بهتر می توان به نتیجه رسید.

وی بیان کرد: در جهت نظارت های قانونی باید از افراد متخصص و آشنا با حقوق استفاده کرد. برخی از مصوبات شوراها نشان می دهد که امور با تخصص پیش نمی رود.

بیت الله کریمی، عضو دیگری از ائتلاف بزرگ خادمان ولایی شهر کریمه خاطرنشان کرد: من خود را نماینده قشر کارگر می دانم و در شورا یکی از اهداف خود را توسعه زیرساختهای تولید و اشتغال و حمایت از کارگر می‌دانم.

وی عنوان کرد: یکی از نیازهای مهم شهر توجه به ظرفیت های تفریحی است و جوانان باید با چنین ظرفیت هایی پیوند بخورند تا از آسیب ها کاسته شود.

محمد تقی الماسی مقدم نیز در این جلسه گفت: تعامل میان شورا و شهرداری می تواند بخش زیادی از مشکلات را حل کند. در این راستا با شناخت قوانین می توان این تعامل را در مسیر خدمت به وجود آورد.

در این جلسه نعمت الله دیانی نیز تاکید کرد:یکی از نیازهای مهم شهر قم راه اندازی بوستان های بانوان است که در حال حاضر فقط دو بوستان به خواهران اختصاص دارد که جوابگو نیست.

خانم محبوبه شایانفر عضو دیگری از ائتلاف بیان کرد:به نظر نه تنها بانوان بلکه همه شهروندان باید از فضای سبز و بوستان ها برخوردار باشند.
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com