کد خبر ۴۱۱۳۹ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵
رئیس هیئت بسکتبال قم در گفتگو با مهر:

رشد بسکتبال قم به افزایش تعداد مسابقات رسمی استانی بستگی دارد

قم - رئیس هیئت بسکتبال استان قم گفت: افزایش کیفیت فنی بسکتبالیست‌های قم به تعداد مسابقه‌ای که آن‌ها در طول سال در آن شرکت می‌کنند بستگی دارد.

مرتضی سخایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سطح بالای تکنیک و تاکتیک بازیکنان شهرهای تهران و توابع که در طول سال حدود ۶۰ مسابقه رسمی انجام می‌دهند گویای این است که ما باید خود را به آن سطح نزدیک کنیم و برنامه ویژه توسعه بسکتبال پایه در قم همچنان با قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: در سال‌های گذشته هیچ گاه برنامه ریزی درستی برای افزایش سطح کیفی بازیکنان رده‌های سنی پایه در بسکتبال قم وجود نداشته و این فقدان برنامه ریزی سبب از دست دادن استعدادها و نیروهای مستعد شده است به طوری که تنها به اعزام تیم‌های بسکتبال قم به صورت فصلی به مسابقات برون شهری و استانی بسنده می‌شده است.

رئیس هیئت بسکتبال استان قم گفت: هیئت بسکتبال قم با وجود این که سالنی در اختیار ندارد و برای برگزاری مسابقات خود دست به دامان سایر سالن‌های ورزشی شهر است توانسته است در زمره یکی از هیئت‌های برتر ورزشی استان قم قرار بگیرد و این بسیار ارزشمند است.

سخایی بیان داشت: سردرگمی و بی نظمی در مسابقات به دلیل نبود سالن، برنامه ریزی باشگاه‌ها را جهت برگزاری تمرینات و آماده کردن تیم‌های خود با مشکل مواجه کرده بود اما با رویکرد جدی هیئت بسکتبال در زمینه انجام مسابقات با ظرفیت موجود، شوق خاصی در بین باشگاه‌ها برای حضور در لیگ ایجاد شد.

وی عنوان کرد: امسال لیگ‌های بسکتبال قم با قوت دنبال می‌شود چنان که لیگ سال ۹۵ نیز که به بهار ۹۶ کشیده شده بود اخیراً به پایان رسید که در رده سنی نونهالان تیم مهرام قهرمان شد و در رده نوجوانان عنوان نخست به تیم مهتاب رسید.

رئیس هیئت بسکتبال استان قم تصریح کرد: مهم‌ترین نتیجه این رویداد، تشکیل و برپایی چندین پایگاه آموزش بسکتبال به همت مربیان دلسوز و زحمتکش بسکتبال قم بود که تفکر و رویکرد تازه و سازنده‌ای را وارد عرصه بسکتبال قم کردند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com