کد خبر ۴۱۱۴۹ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۴

خلاء‌های فرهنگی در شوراها مورد توجه قرار گیرد

عضو لیست شورای هماهنگی اصولگرایان در قم گفت: خلاء های فرهنگی باید در شوراها مورد توجه باشد و در شورا از حضور افرادی استفاده شود که تخصص های فرهنگی را برای رفع کاستی ها دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا، حسن مالکی نژاد، ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: یکی از رسالت های شوراها توجه به ظرفیت های فرهنگی است و ما در بسیاری از زمینه های فرهنگی دارای خلاء هستیم. در استان قم پروژه های زیادی انجام می شود که باید با نگاه فرهنگی عملیاتی شود چرا که قم ام القرای جهان اسلام است و در عرصه فرهنگ دارای سبقه‌ای طولانی است.

این عضو لیست شورای هماهنگی اصولگرایان در قم خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند اقتدار نظام را تضمین کند و همه باید در مرحله اول این مساله را مورد تاکید قرار دهند. انتخاب افراد اصلح و ورود اعضای توانمند و متخصص متناسب با کمیسیون ها در شورا نیز از دیگر اولویت های انتخابات در شوراهاست.

مالکی نژاد عنوان کرد: مهم ترین رکن در انتخابات نیز پایبندی به اخلاق است. ما امیدواریم کاندیدها و هم حامیان با پایبندی به موازین اخلاقی فرصتی را در جهت حضور حداکثری مردم در صحنه فراهم بیاورند.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی را در شورای شهر دارد، گفت:اجرای پروژه های عمرانی با رویکرد فرهنگی و توجه به ساخت و سازهای شهری با معیار معماری اسلامی و ایرانی و در نظر گرفتن فرهنگ دینی و رفع موانع و آسیب های اجتماعی با نگاه فرهنگی از برنامه های مهمی است که در شورا در نظر گرفته ایم. وعده های انتخاباتی باید طبق تخصص ها و توانایی ها و ظرفیت های موجود و امکانات لازم باشد وگرنه دادن وعده هایی که عملیاتی نمی شود نمی تواند دردی را درمان کند.

سخنگوی شورای هماهنگی اصولگرایان قم نیز گفت: مهم ترین کارکرد شوراها،تلاش برای آبادانی شهر در حیطه تخصص ها و تعهد هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا، سید محمد آقا میری روز سه‌شنبه در نشست خبری،  افزود:این شورا لیستی 13 نفره را از میان تشکل های اصول گرایی جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت رهروان امام و رهبری، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) و مجمع اصول گرایان ولایی معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی اصولگرایان قم قدمتی 20 ساله دارد و افتخار می کند در شورای چهارم نخبگانی را معرفی کرد که توانستند در شورا برنامه های عمرانی خوبی را رقم بزنند و حتی شهردارانی با کفایت برای آبادانی قم انتخاب کنند. اعتماد و استقبال مردم از لیست پشتوانه ما برای ورود به شورای پنجم و حرکت های گسترده تر در جهت عمران و آبادانی است.

وی بیان کرد: تلاش کرده‌ایم افرادی را در لیست بگنجانیم که در همه رشته های عمرانی و فرهنگی و حقوقی و بودجه ای و زیرساختی و اجتماعی و مهندسی دارای تخصص هستند تا در کمیسیون ها بتوانند گره ای از مشکلات شهر را بگشایند.

سخنگوی شورای هماهنگی اصولگرایان قم عنوان کرد: استان قم قابلیت های زیادی در عرصه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی دارد و باید راهبردهای مهمی را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برای آن در نظر گرفت که قطعا با حضور افراد متخصص و آشنا به قوانین این امر تحقق پیدا می‌کند.

وی گفت: ما برآنیم تا برنامه هایی در شورا دنبال شود که پروژه های عمرانی و طرح های مرتبط با تولید و اشتغال بیش از همه مورد تاکید قرار گیرد تا بتوان معضلات عمرانی و اقتصادی را حل کرد.

سخنگوی شورای هماهنگی اصولگرایان قم یادآور شد: اگر چه انتخابات ریاست جمهوری تا حدی انتخابات شوراها را تحت شعاع خود قرار داده است اما واقعیت این است که باید افراد اصلحی را برای شورا انتخاب کرد تا بتوان در توسعه و عمران این شهر سهیم شد. بی شک اختلاف نظر در شورا وجود دارد و اعضاء نظرهای خود را می دهند اما در نهایت صاحب نظران بهترین تصمیم را می‌گیرند.

آقامیری اظهار کرد: رسانه‌ها وظیفه مهمی برعهده دارند تا حقایق را درج کنند و زشتی ها و زیبایی ها را در کنار هم ببینند و به دور از نگاه جناحی دغدغه‌ها و مشکلات را پیگیری کرد. مهم ترین اولویت حضور میلیونی مردم در انتخابات است تا بتوان ضمن انتخاب افراد اصلح برای آبادانی این کشور، پاسخی کوبنده به هجمه ها داد.

سخنگوی شورای هماهنگی اصولگرایان قم تصریح کرد: یکی از اهداف مهم کاندیداها در این لیست توسعه ظرفیت های زیارت پذیری و گردشگری است تا علاوه بر رفاه زائران،بتوان اقتصاد را نیز مورد توجه قرار داد.  
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com