کد خبر ۴۱۱۸۰ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۱

669 شعبه اخذ رای در استان قم فعال می شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه 782 هزار و 974 نفر در استان قم واجد رای دادن هستند، گفت: 669 شعبه اخذ رای در استان قم فعال می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا، احد جمالی روز چهارشنبه در نشست خبری در معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم، افزود: روز جمعه در استان669 شعبه اخذ رای فعال است که 57 شعبه نسبت به انتخابات قبلی قم افزوده شده تا اخذ رای برای شهروندان تسهیل گردد .
وی در مورد آمار صندوق ها گفت: 669 صندوق اخذ رای ریاست جمهوری و تعداد 721 صندوق شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه به طور کلی 28 شعبه سیار در قم فعال می شود.
وی تصریح کرد: به طور کلی در شهر مقدس قم 530 شعبه ثابت وجود دارد که با شعبه های سیار به طور کلی 558 شعبه در قم خواهیم داشت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در مورد نیروهای فعال در انتخابات ادامه داد: تعداد دست اندرکاران بازرسین و سربازرسین وزارت کشور 720 نفر، تعداد بازرسین و سربازرسین شوراها 300 نفر و تعداد ناظرین و سرناظرین شوراها 1500 نفر و تعدا ناظر و سرناظرین شورای نگهبان 2 هزار نفر است.
وی بیان کرد: ناظرین و سرناظرین شورای نگهبان فقط در راستای انتخابات ریاست جمهوری فعالیت خواهند داشت همچنین 5 هزار نفر نیرو در جهت تامین نظم و امنیت به کار گرفته شده که 2 هزار نفر در شعب، 2 هزار نفر در سطح شهر مستقر و 1000 نفر نیروی بسیجی در نظم و امنیت مشارکت دارند.
جمالی عنوان کرد: تعداد واجدین شرایط رای و 18 سال تمام در استان قم 782 هزار و 974 نفر هستند که از این تعداد 19 هزار و 552 نفر رای اولی هستند.
وی خاطرنشان کرد:برای انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ده هزار و برای شوراها نیز یک میلیون و 10 هزار تعرفه برای قم صادر شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم یادآور شد:10 هزار نفر از نیروها آموزش های لازم را گذرانده اند و آماده حضور در شعبات رای گیری هستند و در مجموع 20 هزار نفر به طور مستقیم در انتخابات استان قم مشارکت دارند .
وی در مورد داوطلبین شوراها در دوره چهارم گفت: در آن دوره 1300 نفر کاندید شدند که 429 نفر در شورای شهر و 871 نفر در شورای روستایی داوطلب شدند که از این میان 126 نفر بانوان و 39 نفر در حوزه شهری و 87 روستایی بودند.
جمالی اظهار کرد: در دوره پنجم شوراها در سال جاری یک هزار و 583 نفر ثبت نام کردند که نسبت به دوره چهارم 22 درصد رشد داشته است در این میان 669 نفر شهری و 894 نفر روستایی هستند.
وی خاطرنشان کرد: از میان داوطلبین 125 نفر را بانوان تشکیل می دهند که 85 نفر در حوزه شهری و 40 نفر آن ها در حوزه شورای روستایی ثبت نام کرده اند.
معاون سیاسی استاندار در ادامه سخنان خود با بیان اینکه انتخابات پیش رو در کشور از حساسیت ویژه ای برای کشور و نظام برخوردار است، گفت: با توجه به نا امنی های منطقه ای و کشورهای همسایه از جمله عراق، بحرین،پاکستان، افغانستان، آسیای میانه و ترکیه و کشورهای مرتجع عرب در راس آن عربستان صعودی و هجمه های سیاسی از سوی سردمداران قلدری این حساسیت دو چندان می شود.
وی تصریح کرد:با توجه به چنین شرایطی رهبرمعظم انقلاب مشارکت حداکثری مردم را مورد تاکید قرار دادند که در این زمینه آخرین وضعیت مشارکت مردم در انتخابات در کشور طبق نظرسنجی ها 73 درصد و در استان قم 72 درصد است.
جمالی اظهارکرد: افتخار داریم که استان قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اجرای انتخابات بدون نقص و تنش برگزار شد.
وی با اشاره به آماری در مورد تمهیدات برگزاری انتخابات در استان قم خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات در استان قم در حدود 4 ماه گذشته تشکیل شد و در بیش از 20 جلسه و ده ها کمیته های زیرمجموعه به آسیب شناسی انتخابات در دوره های قبل و رفع آن پرداختیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بیان کرد: انتظار داریم امسال نیز استان قم جزء انتخابات شاخص کشور باشد چرا که قم پیشرو انقلاب و حضور در صحنه ها بوده است.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com