کد خبر ۴۱۱۹۴ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۸
کاندیدای اصولگرای انتخابات شورای شهر قم:

کار خاصی برای پروژه منوریل قم در شورای چهارم انجام نشد

عضو فعلی شورا و نامزد اصولگرای انتخابات شورای اسلامی شهر قم، اهمیت شورا را حکومت مردم بر مردم دانست و گفت: کار خاصی برای پروژه منوریل قم در شورای چهارم انجام نشد.

زین‌العابدین قراچورلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به جایگاه واقعی شوراها در قانون اساسی اظهار داشت: در آستانه تشکیل پنجمین شورای اسلامی شهر باید تمام تلاش خود را جهت ورود افراد باتجربه و آگاه به این پارلمان شهری داشته باشیم.

وی شورا را حکومت مردم بر مردم دانست و افزود: این‌که هرکس در حیطه زندگی خود بتواند با توجه به شناخت کافی تصمیم بگیرد چه برنامه‌هایی در حال یا آینده داشته باشد از ویژگی‌های جمهوری اسلامی است.

نامزد انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: ریزبینی‌ها و تیزبینی‌هایی که باعث می‌شود یک برنامه اجرایی، اجتماعی-فرهنگی و اقتصادی خوبی  برای شهر اجرا شود، رعایت این اصل است که شوراها از بطن مردم و از همان شهر باشند.

وی با گلایه از نگاه مسئولان  کشور نسبت مدیریت شوراها گفت: امیدواریم در شورای پنجم قوانینی را به مجلس ببریم که بتوانیم مدیریت یکپارچه شهری را در آن سروسامان داده و اختیاراتی که از آن سلب شده را بازگردانیم.

قراچورلو با تأکید بر اهمیت شوراها در اداره درست یک شهر تصریح کرد: مدیریت یکپارچه کشوری یک بحث سیاسی و بحث اقتصاد کلان کشور است، طبیعتاً شوراها و اختیارات آن‌ها هر چه باشد ذیل این قرار می‌گیرد، بنابراین به بحث کشوری ضرری نرسانده و می‌تواند قوتی برای آن باشد .

نامزد انتخابات پنجمین شورای اسلامی شهر قم  یکی از اقدامات شورای پنجم را رسیدگی به مطالبات شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین بدهی شهرداری مربوط به بلوار پیامبر اعظم(ص) بوده که باید با کمک دولت نسبت به پرداخت آن سریع اقدامات لازم انجام گیرد.

وی برنامه شورای پنجم را در پایان دادن به معضل منوریل و پروژه مترو جدی دانست و گفت: با همه تلاشی که برای به نتیجه رساندن پروژه منوریل در شورای چهارم انجام شد، اما اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نداد و در این دوره به حل این مشکل خواهیم پرداخت.

قراچرلو  پیگیری و بهره‌برداری از پروژه مترو  را از برنامه‌های خود خواند و بیان کرد: حتماً در شورای پنجم فاز یک مترو را به بهره‌برداری می‌رسانیم تا مردم از یک حمل‌ونقل سریع و مطمئن برخوردار شوند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com