کد خبر ۴۱۳۰۹ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۳

مردم قم نمره قبولی گرفتند

در انتخابات 29 اردیبهشت سال 96 نیز مردم قم مانند همه مردم ایران با لبیک به ندای رهبر انقلاب پای صندوق های رای آمدند و با هر رای مهر تاییدی بر حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری ثامن؛ دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر پایان یافت و ماه ها و هفته ها تبلیغ و شور و هیجان انتخابات نیز آرام شد اما  فراتر از نتیجه انتخابات حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای بود که مهر تایید به نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

مرد قم همواره در همه صحنه های انقلاب اسلامی حضور پرشور و حداکثری داشته اند، از جمله حضور پر رنگ در انتخابات های برگزار شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از صحنه های حضور حداکثری مردم قم بوده است.

مشارکت 103 درصدی مردم قم در انتخابات ریاست جمهوری

جالب است بدانید برای اولین بار در تاریخ انتخابات ها یک شهر رای بالای 100 درصد صدی داشت در انتخابات دور سوم ریاست جمهوری  337 هزار و 214 نفر واجد شرایط رای دادن  بودند، در این دوره 348 هزار و 907 نفر (حدود 103درصد) شرکت نمودند. در این دوره از انتخابات بدلیل حضور زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، حضور گسترده مردم در انتخابات و میزان مشارکت مردم در قم بالاتر از تعداد واجدین شرایط اعلام شده بوده است.

در انتخابات 29 اردیبهشت سال 96 نیز مردم قم مانند همه مردم ایران با لبیک به ندای رهبر انقلاب پای صندوق های رای آمدند و با هر رای مهر تاییدی بر حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت کردند.

مشارکت  قمی ها بالاتر از میانگین کشوری

در این حماسه مردم قم مثل همیشه سربلند و موفق از این آزمون بودند، در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری قمی ها مشارکت 78 درصدی را به ثبت رساندند و بیش از 607 هزار نفر از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.

در این خصوص حسین معین آبادی دبیر ستاد انتخابات استان اظهار داشت: در 11 دوره انتخابات ریاست جمهوری از ابتدای پیروزی انقلاب معدل مشارکت ملی 66.3 درصد بوده که این انتخابات وضعیت را مناسب‌تر کرده و میانگین مشارکت کشوری بیش از 71 درصد است.

این افتخار زمانی بیشتر می شود که در قم نیز مانند دیگر مناطق کشور کمبود تعرفه وجود داشت  اما مردم قم در صف های رای گیری ساعت ها انتظار کشیدند تا نبود تعرفه باعث نشود از رای گیری جا بمانند بنا به گفته رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در قم، کمبود تعرفه در برخی مناطق مانند پردیسان مشهود بود.

مرم قم خسته نشده اند

با این وجود قمی‌ها از ایستادن طولانی‌مدت در صف خسته نشدند و ماندند تا نقش خود را در آینده کشورشان رقم بزنند،و  با همه بد اخلاقی ها و بی تدبیری های دولت مردم نمره قبولی گرفتند.

دبیر ستاد انتخابات استان قم با تأکید بر اینکه مشارکت مردم قم در انتخابات نزدیک به 6 درصدی از میانگین کشوری بیشتر بوده است، عنوان کرد: این حضور حداکثری برگ زرینی در تاریخ ایران خواهد بود.

در این خصوص در پیام رهبر معظم انقلاب آمده بود : پیروز انتخابات دیروز، شما مردم ایرانید و نظام جمهوری اسلامی است که به رغم توطئه و تلاش دشمنان، توانسته است اعتماد این ملت بزرگ را به طور فزاینده جلب کند و در هر دوره درخشش تازه‌ئی نشان دهد. آزمون برجسته‌ی دیروز تنها مشارکت گسترده نبود، آرامش و متانت و نجابت شرکت کنندگان که امنیت انتخابات را تضمین کرد، نیز بخش مهمی از این آزمون خیره‌کننده بود. همه‌ی قشرها، همه‌ی سلیقه‌ها، همه‌ی گرایشهای سیاسی در کنار هم به صحنه آمدند و دوشادوش یکدیگر به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند."

وعده به مناطق محروم قم

در این میان نیروگاه قلب انتخاباتی قم مشارک مردم از دیگر نقاط شهر نیز بیشتر بود نیروگاه محله‌ای با بیش از 450 هزار نفر جمعیت در غرب قم می باشد که به قطب انتخاباتی قم معروف است، از آغازین ساعت رای گیری مردم نیروگاه در صف های رای گیری ایستاده بودند تا یکبار دیگر نشان دهند افراد با بصیرتی هستند و انتخابات برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

با نگاهی آماری به انتخابات ریاست جمهوری در تمام ادوار، قم یکی از شهرهایی است که در انتخابات مشارکت به طور میانگین حضوری 75 درصدی داشته است و بیشترین رقم مشارکت مربوط به دور سوم این انتخابات است که حضرت آیت الله خامنه‌ای به رییس جمهوری برگزیده شدند،  بعد از آن در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 پس از شمارش آرا 488 صندوق ثابت و سیار اخذ رای در استان قم مشخص شد که تعداد آرا ماخوذه 599151 و تعداد آرا صحیح 589625 بوده است و با توجه به اینکه واجدین شرایط رای دادن در استان قم 650 هزار نفر برآورد شده بود، 91.5درصد مردم این استان در انتخابات شرکت کردند.

با اتمام انتخابات تحقق وعده ها آغاز شود

با اتمام انتخابات ریاست جمهور مردم منتظر برآورده شدن وعدهایی هستند که به آنها داده شده است از جمله مشکلات اقتصادی ، فقر و بیکاری البته با توجه به نوع انتخاب، مردم از وضعیت موجود رضایت داشتند و درخواست برای تغییر وضع موجود  از طرف افرادی که به رئیس جمهور منتخب رای دادند منطقی نخواهد بود!

همچنین کاندیداهای شورای شهر از جمله شهر قم وعده های زیادی داده اند از جمله این وعده ها  در مورد آبادانی و عمران مناطق محروم قم بود  و تمرکز تبلیغات انتخاباتی شهر قم در مناطق محروم بود.

وعده های توسعه فرهنگی و آبادانی مناطق محروم ، توسعه خدمات شهری و درمانی در مناطق کمتر برخوردار قم از جمله وعده هایی بود که نامزدهای شورای شهر قم داده بودند، لیست 13 نفره نهایی نیز از این امر مستثنی نبوده و وعده های زیادی در این زمینه به مردم قم از جمله مناطق محروم از خدمات رفاهی شهری دادند و در این چهار سال مرد منتظر تحقق وعده ها هستند.

در آخر برای پاکسازی پوسترهای انتخاباتی سطح شهر هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری و خدمات موتوری در قالب ۶۰ اکیپ پاکسازی شهر فعالیت داشتند، در زمان تبلیغات های انتخاباتی خیابان ها و کوچه های نیروگاه مملو از تبلیغات های کاغذی شده بود  و چهره محله را نازیبا کرده بود که در آن به مردم وعده آبادانی داده شد  و مردم در انتظار این آبادانی هستند و با پاکسازی وعده های کاغذی وعده های اصلی نباید فراموش شود.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com