کد خبر ۴۱۴۰۲ انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵
آیت الله مکارم شیرازی:

آمریکا به دنبال وابستگی هرچه بیشتر عربستان است/اهتمام به ترویج قرآن در ماه مبارک رمضان

یکی از مراجع تقلید با اشاره به فروش سلاح به عربستان توسط آمریکایی‌ها گفت: آنها پول می‌گیرند و به جای آن سلاح‌های دست دوم تحویل می‌دهند و از این طریق آنها را وابسته خود می‌کنند، چرا که این سلاح نیاز به مهندس و قطعات دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  آیت الله مکارم شیرازی ناصر مکارم شیرازی دوشنبه شب در گردهمایی مفسران قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: باید همواره در راستای ترویج مسائل قرآنی بکوشید و امیدواریم که طلاب همواره در این زمینه تلاش داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید حوزه‌های علمیه در این راستا تلاش کرده و بکوشند تا همواره طلاب در راستای مسائل تبلیغی بکوشند و امیدواریم که هزاران نفر از حوزه‌ها برای تبلیغ دین به نقاط مختلف کشور اعزام شده و نسبت به امر تبلیغ اهتمام داشته باشند.

این مرجع تقلید گفت: پیامبر(ص) در مسیر ترویج مسائل دینی و قرآنی کوشید و در این راستا سختی‌های بسیاری را تحمل کردند اما دست از تبلیغ برنداشته و امروز شاهد فوج فوج گرویدن به اسلام هستیم.

وی گفت: اگر مثل کوه در برابر دشمن ایستادگی کنیم اثر بخش است و ما سراغ جمعیتی می‌رویم که آماده پذیرش و شنیدن هستند و تفاوت میان این جامعه و جامعه‌ای که پیامبر با آن روبه رو بودند، بسیار است و باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: در تفسیرها و تبلیغات خود به نفوذ دشمن توجه داشته باشید و بدانید که این نفوذ گاهی تدریجی است و در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده و بدانیم که باید مراقب باشید از گام‌های شیطان پیروی نکنید.

وی گفت: نفوذ شیطان گام به گام و تدریجی است و باید مراقب بود تا به انحراف کشیده نشویم. باید همه علما، مفسران و خطبا مراقب نفوذ تدریجی شیطان باشند، در زمان رضاخان می‌خواستند اسلام و تشیع را بردارند و در آن زمان نگفتند اسلام و شیعه باطل بلکه اول لباس ملی ما را باطل کردند و لباس فرنگی آورند.

این مرجع تقلید گفت: آنها دنبال تغییر الفبا بودند و می‌خواستند ما را از همه کتاب‌های دینی و علمی جدا کنند، در ترکیه موفق به به این کار شدند اما در ایران اجازه چنین کاری به آنها داده نشد و مردم از ذخائر خود دفاع کردند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به رهنمودهای امام راحل گفت: اگر روشنگری‌ها و قیام ایشان نبود و جلوی این حرکت را نگرفته بودند آن سیاست گام به گام شیطان تاثیر می گذاشت.

وی بیان کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی را به این صورت جدا می‌کنند، در مکه و مدینه این مسائل از بین رفته و تمام بازارها، فروشگاه‌ها، اتومبیل‌ها و خانه‌ها غربی بوده و یک نماز دکوری می‌خوانند.

این مرجع تقلید با اشاره به فروش سلاح به عربستان توسط آمریکایی‌ها گفت: آنها پول می‌گیرند و به جای آن سلاح‌های دست دوم تحویل می‌دهند و از این طریق آنها را وابسته خود می‌کنند، چرا که این سلاح نیاز به مهندس و قطعات دارد.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: آنها به دنبال ایجاد وابستگی هستند و ما خودمان موشک می‌سازیم و به هیچ جایی وابستگی نداریم و اگر دنبال آمریکایی‌ها بودیم همانند این کشورها وابسته شده بودیم.

وی تصریح کرد: یادمان هست که هواپیماهای مسافربری که داشتیم قطعات نیاز داشت و به ما نمی‌دادند و نمی‌خواهند که استقلال ما حفظ شود.

آیت الله مکارم شیرازی به برگزاری جلسات در دارالقرآن کریم اشاره کرد و گفت: جلسات بسیار خوبی در این مکان برگزار می‌شود که برکت است و باید قدر این جلسات بدانیم.

وی عنوان کرد: باید در این ماه مبارک هوشیارانه رفتار کرده و همواره در راستای ترویج و نشر مسائل قرآن کریم بکوشیم.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com