کد خبر ۴۱۴۴۴ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تقارن خرداد و رمضان بهترین فرصت برای بازخوانی اندیشه های امام(ره)

ری- فعالان تبلیغ در استان تهران تقارن خرداد و رمضان را فرصتی بی نظیر برای بازخوانی اندیشه های امام(ره) دانستند.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها- وحید محمدی یکتا: ۱۵ خرداد ۴۲ بود که مردم انقلابی قم، ورامین، پیشوا و بسیاری از نقاط دیگر کشور در دفاع از مرجعیت و اعتراض به دستگیری امام خمینی( ره) به پا خاسته و قیام کردند.

حضرت امام خمینی( ره) و بسیاری از تحلیل گران قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به عنوان نقطه عطف و مبداء انقلاب اسلامی دانستند و ۱۵ خرداد ۴۲ برای همیشه در تاریخ زنده ماند.

رحلت امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد ۶۸ نیز اتفاق دیگری بود که سبب شد خرداد ماه، تبدیل به فرصتی برای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و بازبینی اندیشه های بنیان گذار فقید آن باشد.

اما خرداد امسال، حال و هوای دیگری دارد، چرا که مهمترین ماه تبلیغی اسلامی، یعنی ماه مبارک رمضان، ماه خدا، با خرداد ماه مقارن شده است و این امر زمینه را برای تبلیغات گسترده تر اسلامی و انقلابی فراهم ساخته است.

از فرصت تقارن ماه رمضان با خرداد به بهترین شکل استفاده شود

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی، مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و رییس ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد در این استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تقارن خرداد ماه و ماه مبارک رمضان زمینه ساز تشریح اندیشه های امام( ره) و ریشه های انقلاب اسلامی در مساجد و محافل مذهبی، نمازهای جمعه و مراسم مذهبی ماه مبارک رمضان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی مناسب و سنجیده بهترین بهره برداری تبلیغی از فرصت ایجاد شده صورت پذیرد.

ما مدیون امام و اندیشه های بلند ایشان هستیم

حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر الدین نوری زاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران، به خبرنگار مهر گفت: فرصت مناسب تبلیغی که امروز به برکت انقلاب اسلامی فراهم شده است را مدیون امام راحل( راه) هستیم و لذا باید در هر فرصتی به بیان اندیشه های امام(ره) و سبک زندگی امام عطیم الشان بپردازیم.

وی ادامه داد:این فرصت به بهترین شکل با تقارن ماه مبارک رمضان و ماه خرداد، دست داده است و باید هر مبلغ، در هر منبری که در ماه مبارک رمضان می رود، یاد خمینی کبیر(ره) را زنده کند.

نوری زاده اضافه کرد: در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که روز گذشته با حضور بیش از ۴۰۰ مبلغ و مبلغه برگزار شد، بر اهمیت تبلیغ و نیز بازخوانی اندیشه های امام راحل و نیز بررسی ابعاد قیام ۱۵ خرداد در مراسم های این ماه تاکید شد.

سبک زندگی امام(ره) ترویج شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین، به عنوان دیار ۱۵ خرداد و دیار کفن پوشان جان بر کف سال ۴۲، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که ۶۰ مبلغ از قم و ۱۵۰ مبلغ بومی ورامین عهده دار رسالت خطیر تبلیغ در ماه مبارک رمضان هستند، افزود: مبارزات انقلابی امام عزیز ما بود که باعث شد امروز با آزادی کامل در سراسر این کشور پهناور و در کمال امنیت به برگزاری جلسات تبلیغی و دینی می پردازیم و همه ما وام دار مبارزات این عزیز سفر کرده بوده و خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی ادامه داد: امام( ره) به ما یاد داد که به راه، خدا، مردم و هدف، ایمان داشته باشیم و لذا در ماه مبارک رمضان، برگرفته از تعلیمات و اندیشه های امام(ره) با ایمان به خدا و ایمان به علاقمندی مردم در راه تبلیغ گام های استوار برداشته و به هدف که همانا استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی و تقویت اعتقادی اقشار مختلف جامعه است، گام برداریم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پیشوا، دیگر شهرستان انقلابی و ۱۵ خردادی استان تهران و مهد شهدای ۱۵ خرداد، به خبرنگار مهر گفت: یکی از مهمترین ارکان زندگی امام(ره) زندگی قرآنی بود و ماه رمضان نیز ماه نزول قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن منتظری افزود: ما هرچه داریم به برکت قرآن و تعالیم قرآنی است و باید از فرصت تقارن ماه رمضان با خرداد ماه، بهره برده و سبک زندگی امام خمینی( ره) را به عنوان الگویی از یک زندگی قرآنی ترویج کنیم.

مبلغین از فرصت ماه رمضان برای بازخوانی سیره امام(ره) بهره گیری کنند

حجت الاسلام والمسلمین علی تولایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رباط کریم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ۱۰۰ مبلغ به مساجد و هیئات اعزام می شوند که از این تعداد ۸۵ مبلغ بومی شهرستان رباط کریم بوده و ۱۵ مبلغ از قم میهمان مردم مومن و خداجوی رباط کریم هستند.

وی بر اعتلاء فرهنگ قرآنی و دینی با الگو پذیری از زندگی امام( ره) تاکید کرد و گفت: باید ابعاد مختلف زندگی امام(ره) به عنوان نمونه عملی زندگی قرآنی برای مردم تشریح شود، ساده زیستی امام، خصلتی است که امروز بسیاری از مسئولین ما به آن نیاز دارند، امام(ره) روی حراست و پاسداری از بیت المال بسیار حساس بودند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبر زوبین، تقارن ماه مبارک رمضان و خرداد ماه را سبب عدم حضور زوار روح الله از نقاط دور دست کشور دانست و گفت: معرفی امام به عنوان شخصیت محوری افزایش وحدت و آگاهی بخشی در همه جای کشور و در مجالس گوناگون، از جمله در شهرستان قرچک باید مد نظر قرار بگیرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک افزود: تمام مبلغین باید از فرصت ماه رمضان استفاده کرده و به بازخوانی سیره امام(ره) بپردازند.

اگر رفتار ما به امام(ره) نزدیک شود انقلاب بیمه خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین ناصر حیدری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملارد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پاسداشت اندیشه ها و آرمان های امام(ره) نیاز امروز جامعه است، اگر از آرمان های امام راحل فاصله بگیریم قطعا شکست خواهیم خورد.

وی از اعزام ۱۱۵ مبلغ و مبلغه در ایام ماه مبارک رمضان در شهرستان ملارد خبر داد و افزود: ۱۰ مبلغ از قم میهمان مردم ملارد هستند،۸۰ مبلغ از مبلغین بومی ملارد بوده و ۲۵ مبلغه نیز در این طرح سهیم هستند.

حیدری یکی از مهمترین و راهبردی ترین موارد تبلیغی در ماه مبارک رمضان را تبلیغ و ترویج ویژگی های زندگی شخصی و اجتماعی امام(ره) دانست و گفت: اگر رفتار و کردار ما به امام(ره) نزدیک شود انقلاب بیمه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین اردستانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاکدشت نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: امام از نظر علم، اخلاق و اصول الگوی کاملی بودند و عزت و اقتدار امروز کشور مدیون امام خمینی( ره) و بر ما است که با ترویج ابعاد شخصیتی این معمار کبیر انقلاب اسلامی در فرصت پیش آمده تقارن ماه مبارک رمضان و سالروز ارتحال امام(ره) زمینه آشنایی بیش از پیش جوانان با شخصیت فراگیر و کامل امام امت را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: این کشور بر اساس مبانی قرآنی و دینی و آرمان های مذهبی امام (ره) هر روز بیش از پیش و با اقتدار بیشتر به راه خود ادامه می دهد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com