کد خبر ۴۱۴۵۴ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
فرمانده انتظامي استان قم :

آزادسازی خرمشهر ، تجلی قدرت لایزال الهی بود

فرمانده انتظامي استان گفت: آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود که در طرح عملیاتی غرورآفرین کربلا ۳ و به دست توانای مردم خدا جو و مومن ، با اقتدا به مولای متقیان(ع) و با رمز علی ابن ابیطالب (ع) به نام مقدس بیت المقدس ظهور کرد.

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سردار" کاظم مجتبايي" بمناسبت سوم خرداد ماه و سالروز فتح خرمشهر و چهارم خرداد  روز ملي دزفول، سوم خرداد را یادآور دلاور مردی و ایثار شهیدان ، استقامت و پایداری ملت ایران ، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان خمینی کبیر (ره) دانست که فرمود: “خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وي افزود: سوم خرداد یک حماسه ملی است حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی، بنابراين پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه‌ها است.

فرمانده انتظامي استان بيان داشت: آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود که در طرح عملیاتی غرورآفرین کربلا ۳ و به دست توانای مردم خدا جو و مومن ، با اقتدا به مولای متقیان(ع) و با رمز «علی ابن ابیطالب (ع)» به نام مقدس «بیت المقدس» ظهور کرد.

سردار مجتبايي ادامه داد: عملیات پیروزمند بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ پیدایش وضعیت نوینی در صحنه سیاسی- نظامی جنگ تحمیلی ۸ ساله و تحولات آینده خاورمیانه رقم زد.

وي اضافه کرد: بازخوانی و ترسیم روزآمد این رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ (فتح خرمشهر) برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده سازان واقعی این سرزمین، حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه جاودانه و الهام بخش آنان در صحنه‌های رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی قرار خواهد داد.

فرمانده انتظامي استان خاطرنشان کرد: با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و ایثارگران عزیز در حماسه سوم خرداد، به آحاد مردم تبریک و تهنیت می گوییم و سلام و درود می فرستییم به روح بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و همه شهدایی که در این راه خون خود را فدا نمودند تا آسیبی به میهن اسلامی نرسد.

وي با اشاره به چهارم خرداد روز ملي دزفول نيز گفت: چهارم خرداد سالروز مقاومت جانانه مردم قهرمان دزفول در برابر موشک باران عراق در جنگ تحمیلی است.

سردار مجتبايي افزود: مردم شهید پرور دزفول در مدت هشت سال دفاع مقدس با وجود اصابت موشک های بی شمار بر پیکره شهر، همزمان بخش های تخریب شده را بازسازی می کردند و اراده رژیم بعثی در خالی کردن شهر و درهم کوبیدن آن را به یکی از آرزوهای دست نیافتنی متجاوزان مبدل کردند.

وي ادامه داد: در این مدت علیرغم موج تبلیغی و تهدیدات گسترده رژیم بعث عراق و بلندگوهای شبانه روزی حامیان آنان، اهالی دزفول هرگز تسلیم ‌نشدند .

فرمانده انتظامي استان اظهار داشت: دشمن بعثی دو لشکر را مامور فتح دزفول کرد تا خوزستان را دور بزند و درنهایت این استان را به تصرف خود درآورد و اگر مقاومت مردم دزفول نبود، خوزستان سقوط می کرد.

سردار مجتبايي خاطرنشان کرد: دزفول در مقاومت قهرمانانه اش 2 هزار و 610 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرد و به پاس مقاومت عزتمندانه این شهر در سال 1365، دولت دزفول را به عنوان شهر نمونه معرفی کرد و لوح زرین آن در یکی از میدان های شهر نصب شد

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com