کد خبر ۴۱۴۶۲ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان:

باید از 16 میلیون رای حجت الاسلام رئیسی محافظت کنیم/طلاب نباید حرکت‌های تشکیلاتی را فراموش کنند

یکی از اساتید برجسته حوزه باید در دولت آینده از 16 میلیون رأی حجت الاسلام رئیسی محافظت کنیم، گفت: این افراد اگر ارزش کار خود را دانسته و یک نفر دیگر را در کنار خود قرار دهند پیروزی در انتخابات بعدی قطعی می‌شود و باید فعالیت انتخاباتی استمرار داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان امشب در گردهمایی اعضای قرارگاه اعزام مبلغین انقلاب اسلامی که در تکیه شاه خراسان قم برگزار شد، با بیان اینکه جمعیت طرفداران جریان تفکر اصیل انقلاب اسلامی افزایش داشته است، اظهار کرد: در شرایطی که کاندیداهای جبهه انقلاب رعایت اخلاقی فراوانی داشته و از وضعیت رسانه‌ای برابری برخودار نبودند 16 میلیون رأی بسیار قابل توجه است؛ اینکه انتظار داریم مردم بدون تبیین، مبانی فکری ما را بپذیرند نادرست است.

وی اضافه کرد: عدد 16 میلیون در مبارزه با تفکر غرب‌گرایی در شرایط کنونی همانند یک معجزه است؛ نه اینکه مردم غرب‌گرا باشند بلکه آنها مکتب‌ها را به خوبی نشناخته و به روش رایج نمی‌توان مکتب مورد نظر را تبیین کرد؛ مردم بسیاری از ارزش‌ها از جمله احترام به شهدا و رهبری را با غرب‌گرایی در ساختار سیاسی دولت قابل پذیرش می‌دانند به همین علت باید در این زمینه توضیحات لازم به مردم ارائه شود.

این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: ادبیات سنتی در ترویج اسلام ناب کارآمد نبوده و نه تنها تکمیل نشده بلکه تخریب هم شده است.

پناهیان تاکید کرد: روحانیون باید ادبیات قابل فهم مردم صحبت کنند و حضرت علی(ع) با ادبیات مردم به میدان آمد به همین علت از موضوع ولایت کمتر سخن گفت.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه مردم باید به صورت عمیق دین را بشناسند تا به نفع این مسلک رأی دهند، عنوان کرد: اگر رأی بدون شناخت مردم داشته باشیم تهدیدها را بیشتر کرده‌ایم در حالی که در شرایط کنونی جمعیت 16 میلیون نفری فرصت مطلوبی را ایجاد کرده‌اند، رئیسی رأی نیاورد اما نفرت و نارضایتی را هم به دنبال نداشت و افرادی هم که به جبهه انقلاب رأی ندادند خوبی او را تایید کرده‌اند اما در مورد روحانی این موضوع صدق نمی‌کند.

پناهیان با بیان اینکه رقیب‌هراسی کاندیداها به دلیل برخی ضعف ها به نتیجه رسید، گفت: اگر اسلام به شیوه درستی به مردم معرفی شود، نامزدها به جای کنایه و تهمت زدن باید مسلمانی خود را اثبات کنند.

پناهیان با تاکید بر اینکه نیاز جامعه بشری به دین باید توسط طلاب نهادینه شود، مطرح کرد: دین را به عنوان راه موفقیت تلقی نمی‌کنند چرا که تلقی آنها از ارزش‌ها این است که مدعیان ارزش منفعت‌گرا نیستند؛ اکنون غرب‌گرایی نابود شده چرا که غرب خیانت‌های خود را آشکار کرده است.

وی اضافه کرد: تمدن غرب به شیوه‌ای نادرست عملکرد کرده که افتضاحات آن برای همگان به اثبات رسیده است؛ اینکه در مملکت ما با کنایه زدن به نفع کنسرت رأی می‌آورند مایه شرمندگی است، گفته می‌شود به فردی رأی می‌دهیم که اجازه دهد هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم.

پناهیان با اشاره به اینکه ماهیت 16 میلیون رأی رئیسی فقط برگرفته آرمان مبارزه با غرب‌گرایی نیست، مطرح کرد: باید درباره ادبیات رایج دین که به جامعه منتقل می‌شود بازنگری داشته باشیم؛ اگر روحانیون دین را به زبان قرآن و نهج‌البلاغه ارائه دهند می‌توانیم انتخاب درست را رقم بزنیم.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه تکیه بر اخلاق رای بیشتری به دنبال داشت خاطرنشان کرد: بنده به یکی از نامزدها گفتم باید در مورد آزادی صحبت کند چرا که در غیر این صورت طرف مقابل جو را در اختیار خود می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تخلفات و بی‌نظمی‌های بسیاری در انتخابات رخ داده است، گفت: فکر نمی‌کردند که موج عظیمی در میان مردم ایجاد شود اما از هر نظر می‌خواستند به پیروزی برسند؛ باید انتخابات را با 26 میلیون رأی پیروز می‌شدیم.

پناهیان با بیان اینکه اکنون هم باید برای 16 میلیون رأی خود جشن بگیریم، در خصوص ائتلاف قالیباف گفت: باید سلیقه‌های مختلف خود را نشان می‌دادند و یقینا نتیجه تغییر می‌کرد؛ بدون اتحاد هم نمی‌توانستیم خیلی از افراد را متقاعد کنیم که رأی نیاوردن به نبود ائتلاف ارتباطی نداشته است.

وی اضافه کرد: باید ادبیات غرب‌گرایانه را در انتخابات حل می‌کردیم اما بیشتر به نقد دولت پرداختیم؛ باید بررسی کنیم که مردم با وجود مشکلات چرا به دولت رأی دادند.

پناهیان با تاکید بر اینکه باید در دولت آینده از 16 میلیون رأی رئیسی محافظت کنیم، گفت: این افراد اگر ارزش کار خود را دانسته و یک نفر دیگر را در کنار خود قرار دهند پیروزی در انتخابات بعدی قطعی می‌شود و باید فعالیت انتخاباتی استمرار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید به ضرورت فعالیت‌های سیاسی به صورت مستمر نگاه داشته باشند، گفت: سیاست در اسلام جایگاه مهمی دارد به همین علت طلاب باید در این عرصه به صورت ویژه ورود کرده و به پیشنهادات عالمانه برسند.

این استاد حوزه با بیان اینکه طلاب نباید حرکت‌های تشکیلاتی را فراموش کنند، مطرح کرد: طرح مباحث علمی سیاسی در قالب تشکیلات می‌تواند پاسخگو باشد؛ اگر فقط هیأتی کار کنیم نمی‌توانیم به نتیجه برسیم.

وی خاطرنشان کرد: حوزه برای مشارکت در اداره مردم باید ادبیات خود را به مردم نزدیک کند و این امر نیازمند تشکیلاتی شدن است چرا که با شعار نمی‌توان به نتیجه رسید؛ اگر از سال گذشته کار خود را دنبال می‌کردیم اکنون روحانی پنج میلیون رأی داشت.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com